مدیرعامل شرکت تسلا گفته است در آینده ربات پرستار کودک محصول این شرکت که قالبی شبیه انسان دارد مسئولیت و وظایف نگهداری و آموزش کودکان را به‌عهده می‌گیرد.

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا در نشست سالانه سهامداران در آستین تگزاس با رونمایی از ربات پرستار کودک با نام اپتیموس جن-2 اعلام کرد این ربات قادر است نقش‌هایی مانند پرستاری و معلمی و کارگری را در محیط خانه به‌عهده بگیرد. ربات تسلا مجهز به دست‌هایی است که تا 22 درجه قدرت چرخش و آزادی عمل دارد که باعث می‌شود برای کارهایی مثل نگهداری از کودکان یک امتیاز ویژه محسوب شود. اما این ماشین انسان‌نما به‌زودی به مهدکودک‌ها نمی‌رسد و انتظار می‌رود طی سال 2025 ایلان ماسک آن را عرضه کند و در آن زمان تسلا تنها 1000 دستگاه از آن را تولید کند

ربات پرستار کودک

ماسک در جلسه طولانی سهامداران تسلا، ربات را از جنبه‌های مختلفی بررسی کرد و گفت که قرار است این ربات به‌عنوان یک دوست درنظر گرفته شود. او معتقد است که ربات اپتیموس می‌تواند با فروش 20000 دلاری سود زیادی را به این شرکت واریز کند. اما با این حال این ربات باگ‌هایی هم دارد. اظهارات ماسک یک هفته پس از انتشار ویدئوی شرکت Tesla منتشر شد که نشان می‌دهد این ربات نسبت به مدل‌های قبلی کمتر راه می‌رود. محتوای این ویدئو نشان می‌دهد که این ربات در اولین کاری که برای شرکت تسلا انجام داده درحال بسته بندی ظروف در جعبه است. اما در حین انجام کار اشتباهی را نیز در جابه‌جایی یک شیشه مرتکب می‌شود و حرکاتش سرد و مکانیکی است.

هرچند که اینطور گمان نمی‌رود که ماشین موردنظر بچه‌را بیاندازد اما باوجود این باگ‌ها، سوال اینجاست که چه کسی حاضر می‌شود نوزادش را به‌دست یک ماشین فلزی و پلاستیکی بسپارد که احتمال می‌رود حرکات اشتباهی از او سر بزند؟ آیا خود ماسک حاضر است یکی از 11 فرزندش را به‌دست این ربات بسپارد؟