نتایج بنچمارک 3DMark از تراشه Tensor G4 نشان می‌دهد که این پردازنده قدرت کمتری درمقایسه‌با اسنپدراگون 8 نسل 1 دارد.

سری پیکسل 9 گوگل، مجهز به تراشه جدید و بهبودیافته Tensor G4 چندی پیش عرضه شد که با سروصدای زیادی همراه بود. نتایج اولیه عملکرد نشان می‌دهد که این پردازنده همچنان به‌صورت قابل‌توجهی درمقایسه‌با رقبا حرفی برای گفتن ندارد. این موضوع در تست 3DMark Wild Life Extreme به‌وضوح قابل مشاهده است. تراشه Tensor G4 تقریبا تفاوتی با Tensor G3 ندارد و از اسنپدراگون 8 نسل 1 ضعیف‌تر است؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری ازاین خبر می‌پردازیم.

یک افشاگر و تحلیلگر سرشناس در شبکه اجتماعی X به‌نام Golden Reviewer شناخته می‌شود، یک نمودار عملکرد منتشر کرده که چیپست‌های مختلف گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را در بنچمارک 3DMark Wild Life Extreme نشان می‌دهد. همان‌طورکه می‌بینید، آخرین ورودی Tensor G4 است که با امتیاز 2618 کمی بالاتر از امتیاز 2445 Tensor G3 را کسب کرده‌است. این بنچمارک ترکیبی از تست‌ها را استفاده می‌کند که CPU و GPU را تحت فشار قرار می‌دهند، بنابراین Tensor G4 احتمالا به‌لطف بهبود کلاسترهای CPU به امتیاز بالاتری دست یافته است.

بنچمارک Tensor G4

ما شک داریم که پردازنده گرافیکی Tensor G4 تفاوتی ایجاد کرده باشد، چراکه نسبت‌به Tensor G3 بدون تغییر باقی مانده است، اما جنبه ناامیدکننده نتایج آن‌است‌که جدیدترین سیلیکون گوگل کندتر از Snapdragon 8 Gen 1 است، یک تراشه قدیمی که در سال 2021 عرضه شد! البته، بهره‌وری انرژی به‌لطف لیتوگرافی بهبودیافته 4 نانومتری سامسونگ، به راحتی Tensor G3 و Snapdragon 8 Gen 1 را در زمینه «عملکرد به ازای هر وات» شکست می‌دهد.

درواقع، تراشه Tensor G4 معیارهای بهره‌وری انرژی بهتری درمقایسه‌با اسنپدراگون 8+ نسل 1 نشان می‌دهد، اما همچنین باید تفاوت عملکرد بین هردو را در نظر داشت. مدیر اجرایی گوگل پیش‌ازاین گفته بود که جدیدترین تراشه آن‌ها برای رقابت طراحی نشده و برای وظایف خاصی ساخته شده است. برخی کارشناسان براین‌باورند که گوگل با ارائه چنینی بیانیه‌ای تنها قصد دارد به‌خریداران بالقوه سری پیکسل 9 بگوید که بخش سخت‌افزاری اهمیت چندانی ندارد و عملکرد هوش مصنوعی آن در مرکزیت قرار دارد.