شرکت TCL از ۲ نسخه 4G و 5G گوشی TCL 40 NxtPaper رونمایی کرد که از تکنولوژی صفحه‌نمایش NxtPaper برای کاهش آسیب به چشم بهره می‌برند.

استفاده مداوم و بیش‌از اندازه از نمایشگرهای دیجیتالی به چشمان ما آسیب می‌رساند و باتوجه به کاربردهای فراوان این دستگاه‌ها، معمولا افراد کمی به این مسئله توجه و از چشمان خود محافظت می‌کنند. چند سال قبل شرکت TCL با رونمایی از تکنولوژی نمایشگر NxtPaper با تمرکز بر کاهش نور بیش از حد و در عین‌حال، نمایش زنده رنگ‌ها قدم مهمی برای کاهش آسیب نمایشگر به چشم برداشت.

چند ماه قبل تی‌سی‌ال از نسخه دوم این تکنولوژی رونمایی کرد، اما هنوز تعداد محدودی از دستگاه‌های دیجیتالی شامل ۳ تبلت و یک لپ‌تاپ از آن بهره می‌برند. اکنون شرکت TCL از ۲ گوشی هوشمند TCL 40 NxtPaper و TCL 40 NxtPaper 5G با بهره‌مندی از این نمایشگر رونمایی کرد.

گوشی TCL 40 NxtPaper

مشخصات TCL 40 NxtPaper

گوشی TCL 40 NxtPaper از نمایشگر LCD با اندازه ۶.۷۸ اینچی، رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نسبت تصویر ۲۰.۵:۹ و نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتزی بهره می‌برد. همچنین حالت مخصوص e-reader در آن تعبیه شده است که با رابط کاربری سیاه و سفید، برای مطالعه کمک کننده است.

علاوه‌بر آن، با تهیه قاب مخصوص که در آن قلم T-Pen گنجانده شده، می‌توان از این گوشی به‌عنوان دفترچه یادداشت استفاده کرد. فناوری پنل NxtPaper از چند لایه تشکیل شده است و یکی از آنها به کاربر احساس استفاده کاغذ و قلم واقعی را می‌دهد.

این گوشی از تراشه Helio G88 و حافظه رم ۸ گیگابایتی بهره می‌برد که با رم مجازی ۸ گیگابایتی قابلیت ارتقا به ۱۶ گیگابایت را دارد. همچنین حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی برای آن در نظر گرفته شده و ۳ اسلات شامل ۲ سیم‌کارت و یک کارت اس‌دی در این دستگاه تعبیه شده است.

در پنل پشتی، ماژول دوربین سه‌گانه تعبیه شده که دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۲.۷۶ اینچی در آن قرار دارد. همچنین دوربین اولترا واید ۵ مگاپیکسلی با پوشش ۱۱۵ درجه‌ای و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی کنار آن مشاهده می‌شود. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۳.۴۵ اینچی در پانچ هول روی صفحه‌نمایش است. دوربین‌های اصلی و سلفی این دستگاه، قابلیت ثبت ویدئو ۱۰۸۰ پیکسلی با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارند.

گوشی TCL 40 NxtPaper فقط برای مطالعه و نوت‌برداری طراحی نشده است و در لبه بالا و پایین آن، اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از تکنولوژی DTS 3D Boom Sound قرار دارند. همچنین جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در این گوشی وجود دارد.

گوشی مذکور از شارژ سریع ۳۳ واتی درگاه تایپ سی برای تغذیه باتری ۵۰۱۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و برای شارژ ۵۰ درصد باتری، تنها نیم‌ساعت و برای شارژ کامل، حدود ۱۰۰ دقیقه زمان لازم است. همچنین آداپتور ۳۳ واتی و کابل شارژ USB-C 2.0 در جعبه این دستگاه گنجانده شده‌ است.

مشخصات TCL 40 NxtPaper 5G

مشخصات TCL 40 NxtPaper 5G

گوشی TCL 40 NxtPaper 5G از سرویس شبکه 5G و تکنولوژی محافظت از چشم NxtPaper شرکت TCL پشتیبانی می‌کند، البته نمایشگر آن ۶.۶ اینچی بوده که کوچک‌تر از مدل 4G است. همچنین این صفحه‌نمایش فقط از رزولوشن اچ‌دی پلاس با نسبت ۲۰:۹ بهره می‌برد. البته نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتزی است و از قلم T-Pen پشتیبانی می‌کند. همچنین به‌عنوان یکی از قابلیت‌های این نمایشگر، رنگ‌های تصویر با توجه به نور محیط تنظیم می‌شوند.

تمرکز این گوشی روی حفظ قیمت پایین درکنار اتصالات نسل بعدی (5G) است و از تراشه دایمنسیتی ۶۰۲۰ و حافظه رم ۸ گیگابایت پشتیبانی می‌کند. البته سقف رم مجازی این دستگاه فقط ۶ گیگابایت است که در مجموع به ۱۴ گیگابایت حافظه رم می‌رسد و فقط از ۲ اسلات پشتیبانی می‌کند که می‌توان به‌صورت هم‌زمان ۲ سیم‌کارت یا یک سیم‌کارت و یک کارت حافظه میکرو اس‌دی را در آن قرار داد.

نسخه 5G گوشی مذکور به ماژول دوربین سه‌گانه مجهز شده، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور مشابه ۱/۲.۷۶ اینچی در کنار دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی است. البته دوربین سلفی این دستگاه از سنسور ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

البته جک ۳.۵ میلی‌متری در این گوشی تعبیه نشده و فقط یک اسپیکر در آن وجود دارد، اما مانند نسخه 4G اسکن اثر انگشت با دکمه پاور ادغام شده است.

این گوشی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ ۱۵ واتی بهره می‌برد، اما در بسته‌بندی آن فقط کابل شارژ وجود دارد و آداپتور باید جداگانه تهیه شود.

هر ۲ گوشی به رابط کاربری NxtPaper UI برپایه اندروید ۱۳ مجهز شده‌اند و حداقل یک به‌روزرسانی سیستم‌عامل و ۲ سال پشتیبانی امنیتی برای آن عرضه می‌شود، اما ممکن است پشتیبانی نرم‌افزاری پس از آن هم ادامه داشته باشد.

قیمت و دسترسی

۲ نسخه 4G و 5G گوشی TCL 40 NxtPaper به‌ترتیب با قیمت ۲۰۰ یورو و نسخه 5G حدود ۲۵۰ یورو، ابتدا برای اروپا و سپس بقیه نقاط جهان عرضه می‌شوند.

نظر شما چیست؟ آیا علاقه‌ای به خرید گوشی با تکنولوژی NxtPaper برای محافظت از چشم به‌جای گوشی‌های معروف سامسونگ، اپل یا دیگر شرکت‌های معروف دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: افت ۲۴ درصدی فروش گوشی در سه‌ماه دوم نسبت به ۲۰۲۲