از زمانی که هوش مصنوعی ChatGPT محبوب شد، پلتفرم‌های متعددی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهند. خبر جدیدی که امروز منتشر شده توسعه هوش مصنوعی تیک تاک به نام Tako است.

وبسایت The Verge تصاویری از چت ربات جدید هوش مصنوعی TikTok را دیده است. این ویژگی هنوز برای تمام کاربران در دسترس نبوده و در حال حاضر با تعداد بسیار کمی از کاربران در حال آزمایش است. در حالی که ایده اصلی تاکو این است که به کاربران کمک کند محتوای مورد نظر خود را در TikTok پیدا کنند، اما می‌تواند به طیفی از سؤالات تصادفی پاسخ دهد.

پس از در دسترس بودن، کاربران می‌توانند با ضربه زدن روی دکمه جدید درست بالای نماد پروفایل به Tako دسترسی پیدا کنند. دانیل بوچوک از Watchful Technologies، که دسترسی اولیه به تاکو را داشت، توضیح داد:« اگر در حال تماشای ویدیوهای غذایی هستم و دستور غذا می‌خواهم، ویدیوهای مربوط به دستور غذا را نشان می‌دهد، یا اگر بخواهم نمایشگاه‌های هنری خوبی در پاریس داشته باشم، ویدیوها را در کنار فهرستی از پیشنهادات در پاسخ نشان می‌دهد.»

ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی TikTok به نام Tako

یکی از اسکرین شات‌ها نشان می‌دهد که تاکو به کاربر پیشنهاد می‌دهد که بپرسد: "اهمیت تاج گذاری شاه چارلز سوم چیست؟" در عمل، استفاده از Tako شبیه صحبت کردن با کسی در چت روم است که از این نظر درست مانند ChatGPT عمل می‌کند. با این حال، مشخص نیست که آیا Tako مبتنی بر یک مدل هوش مصنوعی اختصاصی TikTok بوده یا یک مدل ساخته یک شرکت دیگر است.

به نظر نمی‌رسد که TikTok هیچ برنامه کوتاه مدتی برای عرضه عمومی Tako داشته باشد. این شرکت به The Verge گفت که ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی در حال عرضه برای کاربران منتخب در فیلیپین است و در سایر مناطق در دسترس نیست. با این حال، TikTok اخیراً درخواست یک علامت تجاری برای "Tako" را ارسال کرده که نشان می‌دهد این شرکت برنامه‌های جدی برای توسعه هوش مصنوعی خود دارد.

نظر شما چیست؟ آیا با توسعه هوش مصنوعی تیک تاک می‌تواند از دیگر شبکه‌های اجتماعی سبقت بگیرد یا مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند؟ نظرات خود را حتما با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: کسب درآمد تولیدکنندگان محتوا در تیک تاک با ویدئوهای طولانی‌تر!