ماه گذشته سامسونگ از سری گلکسی تب اس ۹ رونمایی کرد و اکنون ۲ مدل FE و +FE در وب‌سایت مجارستانی سامسونگ قرار گرفته است که مشخصات و پیکربندی آنها را نشان می‌دهد.

۲ سال قبل سامسونگ از نسخه FE گلکسی تب اس ۷ رونمایی کرد، اما پس از آن خبری از این نسخه در سری تب اس ۸ نبود. با این حال شایعات قبلی حاکی از بازگشت نسخه ارزان‌تر FE به سری تب اس ۹ بودند. اکنون گلکسی تب اس ۹ FE و +FE در صفحه مجارستانی سامسونگ قرار گرفته‌ که علاوه‌بر تایید این مسئله، مشخصات و طراحی این تبلت را نیز به‌نمایش می‌گذارد.

هر ۲ تبلت قرار است در ۲ نسخه با و بدون سیم‌کارت عرضه شوند، البته نسخه سیم‌کارت‌خور از فناوری شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین در ۲ پیکربندی راهی بازار می‌شوند که نسخه اول به حافظه رم ۸ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و نسخه دوم به حافظه رم ۱۲ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت مجهز شده‌اند و ۴ رنگ مشکی، بنفش، سبز و نقره‌ای نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

Galaxy Tab S9

گلکسی تب اس ۹ FE از صفحه‌نمایش ۱۰.۹ اینچی بهره می‌برد، در حالی‌که تب اس ۹ +FE به نمایشگر ۱۲.۴ اینچی مجهز شده است. از مشخصات مشترک ۲ تبلت می‌توان به پردازنده اگزینوس ۱۳۸۰، قلم S Pen، اسپیکر استریو، درگاه تایپ سی و پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی اشاره کرد. قلم S Pen مذکور می‌تواند به پشت دستگاه بچسبد و از همین طریق شارژ می‌شود. البته مشخص نیست که سامسونگ از پنل اولد و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی در این دستگاه‌ها استفاده کند. علاوه‌بر آن، ۲ تبلت به GPS، وای‌فای ۶، بلوتوث ۵.۳ و سامسونگ DeX مجهز شده‌اند.

در پنل پشتی گلکسی تب اس ۹ FE تنها یک دوربین اصلی مشاهده می‌شود، اما تب اس ۹ +FE از ماژول دوربین دوگانه بهره می‌برد. همچنین هر ۲ دستگاه از رابط کاربری One UI 5.1.1 بر پایه اندروید ۱۳ استفاده می‌کنند.

علاوه‌بر اطلاعات بالا، شماره مدل تبلت‌ها هم مشخص شده است. بر این اساس، گلکسی تب اس ۹ FE بدون سیم‌کارت SM-X510، تب اس ۹ FE سیم‌کارت‌خور SM-X516B، تب اس ۹ +FE بدون سیم‌کارت SM-X610 و تب اس ۹ +FE سیم‌کارت‌خور SM-X616B شماره‌گذاری شده‌اند.

اخبار مرتبط: