به تازگی، اپراتور T-Mobile دچار مشکلات و دردسرهای فراوانی شده که یکی از آنان، قطعیهای مداوم و آزاردهنده است. حال در راستای تغییر سیاستها، شاهد استعفا نماینده T-Mobile هستیم تا به طریقی، حلالی بر مشکلات فراوان پیش آمده باشد.
این شرکت چندی پیش در زمینه ساخت یک دکل مخابراتی در مدرسه نیز با بحث و جدلهای فراوان روبرو شده بود زیرا والدین نمیخواستند فرزندانشان در معرض امواج الکترومغناطیسی این دکل قرار بگیرند. حال اوضاع فروش این کمپانی نیز چندان خوب به نظر نمیرسد و شرایط مناسبی ندارد. اخیراً یکی از کارمندان T-Mobile در شبکههای اجتماعی عنوان کرد که تصمیم گرفته شرکتی که هفت سال به آن خدمت کرده است را ترک کند. در پستی در ردیت، این کارمند ناامیدی خود از مدیریت این شرکت و خوشحالیاش از بابت استعفایش را بیان کرد. او مقصر این مشکلات را سیاستهای پس از ادغام این شرکت Sprint میداند و باور دارد که پس از این ادغام، شرکت وارد دردسرها و مشکلات فراوانی شده است.
نماینده این اوپراتور در پستی ذکر کرد که در گذشته چنین حس بدی نسبت به شرکتش نداشته و به بودن در این تیم افتخار میکرده است اما این حس به تازگی دستخوش تغییراتی شده است زیرا سیاستهای شرکت و ماهیت کلی آن دچار دگرگونی شده است. وی ذکر کرد: «زمانی بود که من عاشق کار کردن در این شرکت بودم اما با ادغام با Sprint، همه چیز تغییر کرد. من امیدوار بودم که کمی پس از این ادغام، شرایط T-Mobileبهتر شود اما حال فرآیند ادغام به پایان خود رسیده ولی اوضاع شرکت فقط بدتر شده است».
استعفا نماینده T-Mobile در راستای برخورد نامناسب با کارمندان و داشتن انتظاراتی باورنکردنی از آنان بود. شرکت میخواست که کارمندان، حتی از شیوههای غیرحرفهای و غیراخلاقی نیز برای افزایش فروش استفاده کنند. این باعث شد که بسیاری از کارمندان و مدیران این شرکت تحت فشار قرار بگیرند و به دنبال موقعیتهای شغلی جایگزین باشند تا بالاخره بتوانند از T-Mobile رهایی یابند. این کارمند عنوان کرد: «من در این مسیر تنها نیستم. بسیاری از همکارانم، کارمندان و مدیران شرکت نیز استعفا داده یا در حال نابود شدن زیر فشار کاری و به دنبال موقعیتهایی مشابه هستند تا استعفا دهند».
دلیل اصلی استعفا نماینده T-Mobile روشهای غیراخلاقی فروش بود که با اخلاقیات و روحیات وی سازگار نبوده و به نظرش این کار اصلا درست و مناسب نبوده است. وی مثالی زد که در آن، شرکت مشتریانش را مجبور به پذیرفتن تغییری جدید کرده و به هیچ وجه نظر یا اجازه آنان را مدنظر قرار نداده است. علاوه بر آن، سیاستهای غیراخلاقی دیگری نیز در فروش پیش گرفته که خود باعث انزجار این کارمند شده است. گفته میشود این تغییر سیاستها، به دنبال استعفای مدیر عامل سابق، جان لگر و روی کارآمدن مایک سیورت به وقوع پیوسته است.
مشخص نیست که دلیل اصلی سیاستهای جدید و غیراخلاقی T-Mobile تغییر مدیریت باشد یا مسائل دیگری نیز درگیر هستند اما میدانیم که بسیاری از کارمندان از وضعیت موجود راضی نیستند و اگر شرایط دستخوش تغییر نشود، این شرکت میتواند درگیر مشکلات بیشتری شده و بخش عظیمی از کارمندان خود را از دست بدهد. بدین ترتیب، این اوپراتور نیاز است که سیاستهای جدید خود را بازبینی کند و فکری به حال شرایط موجود کند تا کارمندان تمایل به ماندن در این محیط داشته باشند.