کم مصرف‌ترین گوشی گوگل، پیکسل ۹ با تراشه بهبود یافته، تنسور G4 عرضه خواهد شد.

بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، گوگل قصد دارد پیکسل 9 را با نسخه بهبود یافته تنسور G3 عرضه کند. این تراشه با نام رمز zumapro شناخته می‌شود و مانند سایر تراشه‌های تنسور توسط سامسونگ تولید می‌شود.

گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل به لطف دوربین با‌کیفیت و ادغام یکپارچه با سرویس‌های نرم‌افزاری خود، در طول سال‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند.

با این‌حال یکی از عوامل کلیدی که این دستگاه‌ها را از سایر گوشی‌های اندرویدی متمایز می‌کند، تراشه تنسور سفارشی این شرکت است که این گوشی‌ها را جزء کم مصرف‌ترین گوشی‌های هم رده خود قرار داده است. این شرکت در ساخت تراشه تنسور در دو نسل گذشته، به سامسونگ متکی بوده است.

بر اساس گزارش‌ها، تراشه تنسور G4 یک پردازنده تولید شده توسط شرکت TSMC نیست و تنها یک نسخه بهبود یافته از تنسور G3 است. بنابراین نمی‌توان انتظار عملکردی قوی را از این تراشه داشت و تنها دستگاه را به کم مصرف‌ترین گوشی گوگل تبدیل می‌کند.

تراشه گوگل پیکسل ۹

شایعه شده است که گوگل قصد دارد پردازنده جدید تولید شده توسط TSMC، را با نام تنسور G5، با گوشی گوگل پیکسل 10 معرفی کند. بر اساس شایعات، گوگل از فرآیند ۳ نانومتری TSMC برای تولید این چیپست استفاده خواهد کرد. این فرآیند در مقایسه با فرآیند ۴ نانومتری مورد استفاده برای تنسور G4، نوید بهره‌وری انرژی و بهبود عملکرد بیشتری را می‌دهد.

کاربران می‌توانند انتظار عملکرد و قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتری را در دستگاه‌های پیکسل آینده داشته باشند.
طراحی جدید تراشه و فرآیندهای تولید شرکت گوگل را با خطرات و چالش‌هایی روبه‌رو می‌کند. باید دید گوگل چگونه با این چالش‌ها مقابله خواهد کرد.

در هر صورت باید صبر کرد و دید که تنسور در نقد و بررسی‌ها چگونه ظاهر خواهد شد و آیا تراشه تنسور آینده می‌تواند انتظارات را برآورده کند یا خیر؟

خبر مرتبط: گوگل مشخصات فنی پیکسل ۸ پرو را منتشر کرد