گوگل قابلیت‌ جدیدی به نام SGE برای کاربران اندروید و iOS ارائه کرده که با استفاده از هوش مصنوعی، به کاربر امکان خلاصه کردن مقاله را می‌دهد.

گوگل فعلا از نسخه آزمایشی اولیه قابلیت «SGE» رونمایی کرده که در نسخه‌های اندروید و iOS اپلیکیشن گوگل در دسترس است و در آینده برای کروم دسکتاپ هم عرضه می‌شود. با استفاده از این ویژگی، می‌توان مقالات بلند را در لیستی کوتاه شامل نکات کلیدی خلاصه کرد تا کاربران بتوانند سریعا از محتوای کلی مقاله یا متن مطلع شوند.

علاوه‌بر خلاصه کردن مقاله در لیست، لینک‌هایی در آن قرار دارد که کاربر را مستقیما به بخش مورد نظر منتقل می‌کند. همچنین گزینه «کاوش در متن» وجود دارد که سوالاتی متناسب با مقاله ایجاد می‌کند. در حقیقت سوالات به‌گونه‌ای طراحی شده است که جواب آن در متن وجود داشته باشد و علاوه‌بر آن، در هر بخش محتوایی اضافه بر متن ارائه می‌کند.

در این رابطه گوگل اعلام کرد که هدف این شرکت آزمایش هوش مصنوعی در گزینش اطلاعات و کمک به کاربر برای دسترسی سریع‌تر به محتوای مورد نظر است. البته گوگل اعلام کرده که این سرویس فقط در وب‌سایت‌هایی قابلیت استفاده دارد که محتوای درون آنها برای عموم به‌صورت رایگان قابل دسترسی باشد.

برای استفاده از این ابزار، می‌توانید از طریق لینک SEG آزمایشی به قابلیت مذکور دسترسی داشته باشید. البته گوگل اعلام کرده که این قابلیت در Search Labs به‌صورت محدود قابل استفاده است.

علاوه‌بر این، گوگل ۲ ویژگی دیگر را نیز به SEG اضافه می‌کند؛ یکی از این ویژگی‌ها، نگه داشتن ماوس یا دست روی کلماتی از قبیل علوم، اقتصاد، تاریخ و مباحث دیگر است که تعاریف و تصاویری از آنها را برای کاربر نمایش می‌دهد. زمان عرضه این ویژگی هنوز اعلام نشده، اما گزارش‌ها حاکی از عرضه آن در آینده نزدیک هستند.

قابلیت دیگر به کدنویس‌ها کمک می‌کند تا کدهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را درک کرده و ایرادات آن را رفع کنند. این قابلیت بخش‌هایی از کد را با استفاده از تغییر رنگ کد و هایلات کردن مشخص می‌کند تا درک آن ساده‌تر شود. این قابلیت هم مانند «SGE» از امروز برای کاربران فعال شده و قابل دسترسی است.

اخبار مرتبط: