به تازگی دست نوشته قدیمی استیو جابز که برای تبلیغ اولین کامپیوتر شرکت اپل نوشته شده بود به قیمت 175759 دلار معادل حدود هشت میلیارد و نیم تومان فروخته شد.

این دست نوشته که قدمت آن به دهه ۷۰ میلادی بر‌می‌گردد، به قیمت بیش از 175 هزار دلار (تقریبا هشت میلیارد و نیم تومان) ارزش گذاری شد.

جابز که جهت جذب مشتری برای نخستین کامپیوتر اپل به یک دوست قدیمی در سال ۱۹۷۶ میلادی نامه نوشت. با درخواست ۷۵ دلاری برای Apple-1، ویژگی‌های جدید و انقلابی کامپیوتر مثل صفحه نمایش را در این برگه به دوستش نشان داد.

استیو در این برگه قیمت و ویژگی‌های این دستگاه را اعلام کرده است و آدرس منزل، شماره تلفن و امضای او نیز در پایین صفحه دیده می‌شود.

دست نوشته قدیمی استیو جابز در حراجی فروخته شد

طبق اطلاعات منتشر شده در این حراجی، این دست نوشته قدیمی استیو جابز حاوی توضیحاتی درباره مشخصات فنی و کارایی‌های این کامپیوتر است که جابز شخصا آن را نوشته است.

بر اساس گزارش‌ها، این دست‌نویس با آگهی اصلی Apple-1 مطابقت دارد، به همراه این دست نوشته دو عکس هم دیده می‌شود که یکی از آن دو متعلق به کامپیوتر Apple-1 بر روی یک میز چوبی به همراه کیبورد و مانیتور است.

چند سال پیش نیز نخستین کامپیوتر اپل در حراجی با قیمت قابل توجهی فروخته شد. شماره سریال این دستگاه، توسط جابز با دست نوشته شده است. دنیل کوتکه یکی از کارمندان اپل تایید کرده است که این دستگاه عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد. در این حراجی، به جز اپل وان، کاربران منبع تغذیه یا شارژ آن را به همراه سایر اجزا، مانند مانیتور و صفحه کلید را دریافت کردند.

تاکنون اخبار زیادی در مورد فروش یا حراجی برخی دستگاه‌های قدیمی اپل منتشر شده است. خارج از دستگاه‌های الکترونیکی، موارد عجیب دیگری از جمله چک امضا شده توسط جابز نیز در حراجی فروخته شده است و اکنون این دست نوشته قدیمی استیو جابز که با قیمتی قابل توجه به‌فروش رسید و طبق معمول کاربران را متعجب کرد.

یک دستگاه آیفون نسل اول ۱۹۰ هزار دلار فروخته شد