پس از حدود دو سال انتظار امروز شاهد رونمایی از استیم دک اولد بودیم که نسل جدید کنسول‌های بازی این شرکت به حساب می‌آید.

نسل اول استیم دک در سال 2021 به صورت رسمی معرفی شد و کاربران از همان زمان، منتظر عرضه نسل بعدی این دستگاه با پیشرفت‌های سخت‌افزاری بودند. حالا استیم دک اولد به صورت رسمی معرفی شده که یکی از بزرگ‌ترین تغییرات آن در نام دستگاه دیده می‌شود.

حالا در بخش جلوی استیم دک به جای پنل ال سی دی از یک پنل اولد استفاده شده که می‌تواند تاثیر زیادی روی تجربه کاربران داشته باشد. این پنل حالا از رنگ‌هایی با محدوده دینامیکی بالا پشتیبانی می‌کند و می‌تواند کیفیت بازی‌ها را به شکل چشمگیری افزایش دهد. برای راحت‌تر شدن استفاده از دستگاه در فضای آزاد، روشنایی پنل به 1000 نیت رسیده که بسیار چشمگیر به حساب می‌آید.

بازی Starfield در استیم دک

از دیگر ویژگی‌هایی که با پنل اولد به دستگاه اضافه شده می‌توان به عمیق‌تر شدن بخش‌های تاریک تصاویر، بهبود رنگ‌های نمایش داده شده و افزایش سرعت واکنش پنل اشاره کرد. استیم دک اولد قرار است از 16 نوامبر به صورت عمومی برای فروش عرضه شود و قیمت آن برای مدل 512 گیگابایتی از 549 دلار شروع خواهد شد.

البته شما می‌توانید با پرداخت 649 دلار مدل 1 ترابایتی دستگاه را خریداری کنید که افزایش قیمت زیادی نسبت به گذشته داشته است. مدل ال سی دی هم فقط در نسخه 256 گیگابایتی با قیمت 399 دلار در خط تولید خواهد ماند که نسبت به گذشته ارزان‌تر است.

مدل‌های 64 گیگابایتی و 512 گیگابایتی ال سی دی هم دیگر تولید نخواهند شد اما اگر قصد خرید این دستگاه‌ها را دارید، خبر خوب این است که تعداد محدودی از آن‌ها باقی مانده و قرار است به قیمت 349 و 449 دلار به فروش برسد. در مدل اولد از یک صفحه نمایش 7.4 اینچی با رزولوشن 1280×800 پیکسلی استفاده شده که نرخ بروزرسانی 90 هرتزی دارد.

اخبار مرتبط: کنسول لنوو Legion Go معرفی شد؛ رقیبی تازه برای ایسوس راگ و استیم دک