براساس گزارشی جدید، مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Starfield به‌قدری سنگین و قدرت‌مند است که تبدیل به کابوسی برای گیمر‌ها خواهد شد.

براساس آخرین گزارش، بازی Starfield هفته‌ آینده در تاریخ ششم سپتامبر برابر با ۱۴ شهریور به‌صورت جهانی عرضه می‌شود؛ به‌جرات می‌توان گفت طیف وسیعی از گیمرهای حرفه‌ای منتظر انتشار رسمی هستند تا بتوانند از بازی فوق‌العاده جذاب که با سرمایه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده بهره‌مند شوند. هفته‌ گذشته، درجریان نمیشاگاه گیمزکام (Gamescom)، تریلر بسیار جذابی از استارفیلد باحضور کارگردان بازی، تاد هاوارد، به‌نمایش گذاشته شد که به‌معرفی بخشی از شخصیت‌ها می‌پرداخت.

کارت‌های گرافیک و پردازنده انویدیا اینتل برای بازی استارفیلد

اگر جز گیمرهای حرفه‌ای باشید و تاکنون بخشی از شایعات و حواشی مربوط به Starfield را دنبال کرده باشید می‌دانید که سیستم مورد نیاز برای اجرای چنین بازی باید بسیار قدرت‌مند و از جدیدترین نسل پردازنده‌ها برخوردار باشد تا بتواند به‌راحتی رزولوشن 4K با نرخ ۶۰ فریم برثانیه را شما ارائه دهد. همانند بسیاری از بازی‌های بزرگ و پرطرفدار، افشای اطلاعاتی از سیستم مورد نیاز برای اجرای استارفیلد بسیاری از گیمرها را دچار ترس و وحشت می‌کند؛ برای مثال، این احتمال وجود دارد که مشخصات مورد نیاز بسیار بالای بازی می‌تواند باعث افت فریم یا فشار به تراشه کامپیوترها یا لپ‌تاپ‌های گیمینگ شود.

توان گرافیکی Starfield شوخی نیست! کامپیوتر‌هایتان را مجهز کنید

باتوجه‌به فهرست موجود در استیم، حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای Starfield شامل ۱۲۵ گیگابایت حافظه SSD و ۱۶ گیگابایت حافظه رم خواهد بود. در بخش گرافیکی دستگاه نیز، احتمالا هر یک از کارت‌های گرافیک ای ام دی رادئون RX 6800 XT یا انویدیا RTX 2080 با تراشه AMD رایزن نسل پنجم 3600X یا اینتل Core-i5 نسل دهم می‌تواند حداقل نیازهای چنین بازی را روی پایین‌ترین حالت گرافیکی تامین کند؛ اما اگر قصد دارید از چنین بازی فوق‌العاده‌ای لذت ببرید چنین سیستمی نیاز‌های شما را برآورده نخواهد کرد.

همان‌طور که اشاره شد سیستم پیشنهادی بالا نمی‌تواند تمام جلوه‌های بصری بازی را به‌خوبی به شما نشان دهد؛ برهمین‌اساس داشتن پردازنده یا کارت‌های گرافیکی بهتر از اینتل، ای ام دی یا انویدیا می‌تواند به کمکی بزرگی برای کاهش کابوس‌هایتان باشد. برای مثال، آخرین پردازنده‌های Core-i9 اینتل یا پردازنده‌های Ryzen نسل هفتم 5800X یا Ryzen نسل نهم 7950X انتخاب‌های بسیار عالی برای گیمرها محسوب می‌شود؛ همچنین پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core-i5 نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد تا کامپیوترهای شما از پس قدرت بازی برآید. در بخش گرافیکی نیز می‌‌توانیم به یکی از کارت‌های سری AMD 7000 یا انویدیا سری ۴۰ اشاره کنیم که از بهترین‌های موجود در بازار هستند.

افت فریم بازی Starfield استارفیلد

اکنون افشاگری‌ها و صحبت درباره گیم‌پلی بازی ویدیوئی استارفیلد در وب‌سایت ردیت به‌ اوج رسیده و بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی مطالبی را منتشر می‌کنند. برای مثال، یک کاربر با حدود ۴۰ ساعت تجربه گیم‌پلی بازی، افکار و دید‌گاه‌هایش را درباره داستان و ساخت بازی با انتشار چندین ویدئو و کلیپ‌های کوتاه بیان کرد. همچنین گفته می‌شود بازی دارای افت فریم ۴۵ تا ۶۰ برثانیه است و تنها در صفحه‌های غیرجنگی به ۶۰ فریم برثانیه می‌رسد؛ البته نباید چنین اطلاعاتی را تا زمان عرضه Starfield و تجربه گیمینگ آن باور کرد. باتوجه‌به به سیستم‌های خانگی امروزی، می‌توان گفت گیمرهای حرفه‌ای تنها امیدوارند که بازی بدون مشکل با نرخ ۳۰ فریم برثانیه اجرا شود و بتوانند با پردازنده‌های سال گذشته استارفیلد را روی سیستم اجرا کنند.

افشاگری‌ها از گیم‌پلی بازی

علاوه‌براین، کاربر ردیت یادشده که ویدئو کلیپ‌های متعددی از بازی را پست کرده بود، با انتشار پست جدیدی اعلام کرد استارفیلد ازنظر مکانیزم RPG (بازی نقش آفرینی اول شخص) بسیار عمیق‌تر از بازی‌های ویدئویی Skyrim و Fallout 4 محسوب می‌شود. این کاربر که حرفه ای به‌نظر می‌رسد امتیاز ۹.۵ از ۱۰ را به داستان و گرافیک بازی داد و عنوان کرد بازی بدون هیچ‌گونه تاخیری با جزئیات دقیق اجرا می‌شود؛ حتی اشاره کرد که به‌تنظیمات پیش‌فرض بازی دست نزده و همه‌چیز طبق سیستم پیشنهادی اولیه بازی پیش‌رفته است. کاربر ردیت می‌گوید این بازی آنقدر مورد توجه قرار می‌گیرد که احتمالا نامزد دریافت GOTY (جوایز بازی برای بهترین بازی چندنفره) نیز می‌شود.

گیم پلی بازی Starfield استارفیلد

پس از اظهارات و انتشار ویدئو کلیپ‌های بازی Starfield و حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی نیز بسیاری از طرفداران عنوان کردند که بتسدا برای اولین بازی چشمگیر و خیره‌کننده‌ای را معرفی می‌کند، چراکه تمامی عناوین قبلی این کمپانی با اشکالات فراوانی پس از عرضه اولیه مواجه بود که طی به‌روزرسانی‌های بعدی رفع می‌شدند یا حتی برخی مواقع برای همیشه در بازی می‌ماندند. البته لازم به‌ذکر است که بازخوردهای منفی نیز برای کلیپ‌های اولیه گیم‌پلی نیز وجود دارد، اما هنوز هم جامعه گیمرهای حرفه‌ای منتظر انتشار استارفیلد هستند.

از دیگر موضو.عات داغ درباره گیم‌پلی بازی و بررسی‌های آن می‌توانیم به نبود ارتباط محیط‌‌های بازی اشاره کنیم. کاربر یادشده از ردیت عنوان کرد که محیط‌ها به‌یکدیگر ارتباط ندارد؛ بدین معنا که گیمر قادر نیست در مناطقی از بازی فرود بیاید و سایر مناطق دور دست را مشاهده کند. بسیار از افراد با ارائه دیدگاه‌هایشان اشاره کردند که چندان نگران این اتفاق نیستند، اما چنین موضوعی می‌تواند برای برخی گیمرها آزاردهنده باشد و قطعا با واکنش‌های منفی روبه‌رو می‌شود.

اخبار مرتبط: