رابط کاربری مبتنی بر اندروید MIUI 14 تقریبا یک ماه پیش معرفی، و به سرعت هم برای برخی از گوشی‌های شیائومی در چین عرضه شد. اما حالا به نظر می‌رسد که نسخه پایدار جهانی رابط کاربری MIUI 14 نیز بیرون آمده و گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی 12 اولین گوشی‌هایی خواهند بود که از آن برخوردار می‌شوند. در ادامه نحوه نصب MIUI 14 برای شیائومی 12 را نیز بخوانید.

رابط کاربری جدید شرکت شیائومی مبتنی بر اندروید 13 است و جدیدترین بسته امنیتی منتشر شده در دی ماه را نیز به همراه دارد. نسخه پایدار این سیستم عامل برای گوشی‌های شیائومی 12 در خارج از چین، اکنون در دسترس کاربران ورژن‌های بتا (نسخه‌های آزمایشی) قرار گرفته است.

حجم این رابط کاربری جدید برای دانلود 4.43 گیگابایت است. شماره نسخه کامل این سیستم عامل MIUI 14.0.2.0 (TLCMIXM) است و در حال حاضر تنها برای مدل شیائومی 12 معمولی در دسترس است، نه مدل پرو.

MIUI 14 در xiaomi 12

این به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری فعلا تنها از طریق اتصالات کابلی در دسترس کاربران ویژه قرار گرفته است، اما منابع خبری اعلام کرده‌اند که هیچ مشکل عمده‌ای وجود ندارد و شیائومی به زودی با ارائه یک اعلان عمومی برای دانلود OTA این سیستم عامل، آن را در دسترس شمار بسیار گسترده‌تری از کاربران معمولی خود نیز قرار می‌دهد.

چگونه MIUI 14 را نصب کنیم؟

برای دانلود MIUI 14 باید در آدرس تنظیمات>درباره گوشی> به‌روز‌رسانی‌های سیستم، به دنبال آپدیت‌های جدید بگردید. سپس بعد از دانلود فایل فشرده، باید یکی از مراحل زیر را برای نصب MIUI 14 طی کنید:

روش اول:

  1. MIUI 14 OTA zip را دانلود کنید و آن را در دستگاه خود ذخیره نمایید.
  2. برنامه Updater را در دستگاه یا گوشی خود راه اندازی کنید یا به آدرس Settings > About Phone > System Update بروید.
  3. روی آیکون سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و گزینه Choose Update Package را انتخاب نمایید.
  4. اگر گزینه Choose Update Package را مشاهده نکردید، 10 بار روی لوگوی MIUI ضربه بزنید تا این گزینه فعال شود.
  5. فایل‌ها را مرور کنید و بسته‌ای را انتخاب کنید که به پسوند .zip ختم می‌شود.
  6. پس از نصب دستگاه شما با آخرین نسخه از MIUI راه‌اندازی مجدد خواهد شد.

روش دوم:

  1. ابتدا Mi Flash Tool را دانلود کرده، آن را از حالت فشرده خارج نموده و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.
  2. اکنون رام MIUI 14 را برای دستگاه خود دانلود کنید.
  3. حال با فشار دادن دکمه کاهش صدا و پاور دستگاه خود را در حالت Fastboot بوت کنید.
  4. دستگاه را از طریق یک کابل micro USB به رایانه شخصی خود وصل کنید.
  5. حالا رام Fastboot را از حالت فشرده خارج کرده و آدرس کپی کردن آن روی کامپیوتر را مشخص کنید.
  6. حالا MI Flash Tool را باز کنید و نوار آدرس مسیر پوشه فایل رام را که از بالا کپی شده است، Paste کنید.
  7. ابتدا روی دکمه Refresh کلیک کنید (به طور خودکار دستگاه شما را تشخیص می‌دهد) و سپس روی دکمه Flash کلیک نمایید تا رام دستگاه شما فلش شود.
  8. مدتی صبر کنید تا فرآیند تکمیل شود.
  9. پس از نصب دستگاه شما با آخرین نسخه از MIUI راه‌اندازی مجدد خواهد شد.

بررسی: بررسی شیائومی ۱۲ تی پرو

به‌روزرسانی

بسیاری از کاربران گزارش داده‌اند که قادر به نصب رابط کاربری MIUI 14 روی گوشی‌هایشان نیستند؛ در ادامه قصد داریم مواردی که باعث می‌شود نتوانید رابط کاربری جدید را روی گوشی‌تان نصب کنید، مورد بررسی قرار دهیم.

برای شروع باید یادآوری کنیم که یکی از ابتدایی‌ترین موارد می‌تواند اتصال ضعیف شما به شبکه‌های اینترنت محلی باشد که موضوعی بسیار رایج محسوب می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم از اتصال پرسرعت اطمینان حاصل کرده و فیلترشکن‌تان را نیز خاموش کنید. اما از دیگر دلایلی که می‌تواند باعث جلوگیری از دانلود و نصب رابط کاربری MIUI 14 روی دستگاه شود عبارت‌اند از:

  • کمبود حافظه داخلی: یکی از شایع‌ترین دلایلی که باعث می‌شود شما نتوانید رابط کاربری یادشده را روی دستگاه‌تان داشته باشید کمبود حافظه داخلی محسوب می‌شود؛ بدین‌ترتیب، قبل از دانلود و نصب به‌روزرسانی از فضای داخلی لازم اطمینان حاصل کنید.
  • اتصال ضعیف به اینترنت: همانطور که در ابتدای این بحث عنوان کردیم، از دلایل رایج در دانلود و نصب نشدن به‌روزرسانی‌ها نبود اتصال پایدار به شبکه‌های وای‌فای خانگی یا اینترنت همراه است. بنابراین از اینترنت‌های پرسرعت 5G استفاده کنید تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن فایل مربوطه را نصب کنید.
  • تنظیمات نادرست: برای دانلود فایل‌های رابط کاربری و فایل‌های مشابه برای به‌روزرسانی‌های دستگاه باید مطمئن شوید که سیستم شما روی گزینه‌های درستی تنظیم شده است. برای مثال، اطمینان حاصل کنید که گزینه «Download over Wi-Fi only» خاموش باشد. برای انجام این‌کار به از طریق این روش «Settings > More > About phone > System Updates menu» اقدام به غیرفعال کردن آن کنید. همچنین باید گزینه «نصب خودکار به‌روزرسانی‌های سیستم» را از همان منو فعال کنید.
  • فایل‌های خراب: در برخی موارد ممکن است فایل‌های گوشی‌ شما خراب باشند که باعث جلوگیری فرآیند دانلود و نصب رابط کاربری می‌شود.