طبق آخرین گزارش، گوشی‌های هواوی میت ۵۰ و هواوی P60 اولین دستگاه‌هایی هستند که آپدیت نسخه پایدار سیستم‌عامل هارمونی او اس ۴ را دریافت می‌کنند.

هفته گذشته فهرستی از دستگاه‌های واجد شرایط دریافت هارمونی او اس ۴ منتشر شد که باتوجه‌به آن کاربران می‌توانند دریابند که دستگاه‌شان قابلیت دریافت به‌روزرسانی سیستم‌عامل را دارد یا خیر. امروز نیز هواوی اعلام کرد که نسخه پایدار هارمونی او اس ۴ را  برای گوشی‌های پرچمدار میت ۵۰ و P60 منتشر می‌کند؛ بنابراین می‌توان دریافت که سری هواوی میت ۶۰ که به‌زودی روانه بازار می‌شود به‌صورت پیش‌فرض از این سیستم‌عامل پشتیبانی می‌کند. در ادامه به برخی از ویژگی‌های به‌روزرسانی جدید می‌پردازیم.

براساس ویژگی‌های جدید، کاربران می‌توانند از ایموجی‌ها و استیکرها برای تصویر پس‌زمینه استفاده کنند و رنگ آیکون اپلیکیشن‌های گوشی‌ را مطابق اولویت‌هایشان شخصی‌سازی کنند. همچنین در به‌روزرسانی جدید کاربران قادر هستند اعلان‌ها را براساس اولویت‌ها مرتب کرده یا گروه‌بندی کنند. به‌عنوان مثال، هر اپلیکیشن یا شبکه اجتماعی چند نوع اعلان به دستگاه‌ها ارسال می‌کند. هارمونی او اس ۴ اجازه می‌دهد کاربران بدون باز کردن اعلان متوجه جزئیات آن شوند.

بخش آپدیت هارمونی او اس ۴ در هوآوی میت 50 و P60

علاوه‌براین، ویژگی بسیار کاربردی به سیستم‌عامل اضافه شده که با استفاده از آن کاربر می‌تواند با دوبار کلیک بر روی هر تصویر آن را به‌سرعت در قسمت «Super Transfer Station» ذخیره‌سازی کند. باتوجه‌به چنین قابلیتی دیگر نیازی به صرف مدت‌زمان برای دانلود و ذخیره هرعکس نخواهد بود.

به‌روزرسانی هارمونی او اس به والدین امکان کنترل فرزندان را می‌دهد و به‌این ترتیب پدر و مادرها می‌توانند با استفاده از «Huawei ID» دستگاه فرزندان‌شان را کنترل و مشاهده کنند. مرکز حریم خصوصی دستگاه به پدر و مادرها اجازه می‌دهد با فعالیت فرزندان را ردیابی کرده و تنظیمات برخی برنامه‌های خاص را غیرفعال کنند.

یادآوری می‌شود بسیاری از دستگاه‌ها واجد شرایط دریافت نسخه بتا شدند؛ اما اکنون نسخه پایدار تنها برای دو دستگاه منتشر می‌‌شود و مطمئنا طی هفته‌های آینده گوشی‌های بیشتری از کمپانی هواوی می‌توانند به‌روزرسانی مذکور را دریافت کنند.

اخبار مرتبط: رندرهای هواوی میت ۶۰ افشا شد؛ رقیبی سرسخت برای آیفون ۱۵