در‌حالی‌که گوشی ریلمی جی تی ۵ پرو اوایل شهریور ماه به بازار چین عرضه شده، مشخصات گوشی وان پلاس ۱۲ نیز فاش شده است.

بر اساس گزارش‌ها، هر دو گوشی وان پلاس و ریلمی در بازه قیمتی ۵۵۰ دلاری وارد بازار می‌شوند. با وجود قیمت‌های مشابه پیش‌بینی می‌شود هر دو گوشی دارای ویژگی‌های مشترکی باشند.

طبق اطلاعات به‌دست آمده، هر دو گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برپایه معماری ۴ نانومتری TSMC هستند و از نمایشگر اولد با رزولوشن ۱۴۴۰×‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍۲۵۶۰‍‍‍ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی و وضوح 2K پشتیبانی می‌کنند. گوشی‌های یادشده، به دوربین زوم پریسکوپ OmniVision OV64B مجهز هستند.

وان پلاس ۱۲ قرار است با باتری ۵۴۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۱۰۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی عرضه شود. بر اساس گزارش‌ها، این گوشی با ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS4.0 عرضه خواهد شد.

OnePlus 12 and Realme GT 5 Pro key specs tipped

گزارش‌ها حاکی از آن است که وان پلاس قصد دارد محصول جدید خود را به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی مجهز کند.

از سوی دیگر گوشی ریلمی جی تی ۵ پرو در قسمت‌هایی نظیر نمایشگر، پردازنده، حافظه، فضای ذخیره‌سازی و باتری شباهت زیادی به گوشی وان پلاس ۱۲ دارد ولی طراحی و تنظیمات دوربین منحصربه‌فرد خود را نیز ارائه خواهد داد.

ریلمی محصول جدید خود را به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی مجهز کرده است و در دو نسخه با شارژ سریع ۱۵۰ واتی و باتری‌های ۵۱۶۰ و ۵۰۸۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۲۴۰ واتی با باتری ۴۶۰۰ و ۴۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه شد.

انتظار می‌رود گوشی وان پلاس اواخر سال‌جاری میلادی در دسترس کاربران چینی قرار گیرد و عرضه جهانی آن اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی آغاز شود. در حال حاضر گزارشی در مورد قیمت گوشی وان پلاس ۱۲ فاش نشده است و باید دید با وجود شباهت‌های زیاد بین این دو گوشی، وان پلاس می‌تواند گوشی جدید خود را با قیمتی پایین‌تر از ریلمی به بازار عرضه کند یا خیر؟

وان پلاس ۱۲ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در راه است