در مراسم WWDC 2024، شرکت اپل ویژگی بسیار کاربردی برای سیستم عامل iOS 18 معرفی کرد. به کمک آن، شما از این پس می‌توانید به کمک سرویس تماس تصویری اضطراری اپل، به طور دقیق جزئیات شرایط پیش آمده را از طریق ویدئو به مراکز 911 نشان دهید.

دو شرکت که وظیفه برقراری ارتباط به مراکز اضطراری 911 را در دست دارند، ذکر کرده‌اند که از پاییز سالی، از ویژگی تماس تصویری اضطراری اپل پشتیبانی کرده و این دسته از تماس‌ها را به مراکز 911 انتقال می‌دهند. به گفته اپل، سرویس تماس تصویری اضطراری به کاربر اجازه می‌دهد که از طریق استریمینگ و به اشتراک گذاری ویدئو، نمایی دقیق از حادثه به مراکز 911 ارسال کند. بدین ترتیب، در هنگام یک تماس اضطراری، اوپراتورهای 911 می‌توانند از کاربر بخواهند که از طریق دوربینش و در طی ارتباطی امن، ویدئویی از شرایط خود ارسال کند تا نیروهای کمکی سریع‌تر و بهتر بتوانند به کمک وی بشتابند.

این ویژگی به طور قطع در نجات جان افراد بسیار مفید خواهد بود زیرا به کمک آن، اوپراتورهای 911 می‌توانند عمق حادثه، مانند حجم یک آتش یا جزئیات دقیق تصادفات رخ داده را ببیند و بهتر متوجه می‌شوند که چه نیروهایی و به چه تعدادی برای کمک به حل این بحران نیاز است. علاوه بر آن، افرادی که مسئول کمک‌های اولیه نیز هستند می‌توانند توسط اوپراتورها بهتر راهنمایی شوند و تا زمان رسیدن نیروهای امدادی، از بدتر شدن شرایط جلوگیری کنند.

تماس ویدئویی اضطراری اپل با 911

کار با تماس تصویری اضطراری اپل ساده و مفید است و کاربران می‌توانند دعوتی که از سوی اوپراتور برایشان ارسال می‌شود را قبول کنند. با قبول آن، تصاویر یا ویدئوهایی از گوشی شما ارسال می‌شود و این افراد بهتر و مفیدتر می‌توانند به فرد حادثه دیده کمک کنند. این قابلیت در حال حاضر از طریق اپلیکیشنی در انگلستان در دسترس قرار گرفته است. حال که اپل نیز تصمیم گرفته آن را در سیستم عامل جدید خود لحاظ کند، کار با آن ساده‌تر شده و افراد بیشتری شانس استفاده از آن را خواهند داشت.

به گزارش CNET، دو شرکت RapidSOS و Prepared که مسئول برقراری اتصال به مراکز 911 هستند، از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند و به کمک این ارتباط، کاربر می‌تواند تصاویر و ویدئوهایی را به صورت زنده از محل حادثه ارسال کند. شرکت RapidSOS ذکر کرد که این سرویس هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت و تمامی مشتریان می‌توانند از آن استفاده کنند.

بر طبق اعلام شرکت RapidSOS، استفاده از این قابلیت جدید برای افراد مختلف بسیار ساده خواهد بود و تنها از طریق قبول کردن درخواست اوپراتور 911، می‌توانید آن را فعال کنید و تصاویر و ویدئوهای مختلف را ارسال کنید تا نیروهای کمکی به شکلی سریع‌تر و بهتر در محل حادثه ظاهر شوند. اوپراتورها می‌توانند از طریق سرورهای RapidSOS به محتوای به اشتراک گذاشته شده دسترسی داشته باشند. قابل ذکر است که این سرویس برای تمامی اوپراتورها رایگان بوده و بیش از 5700 مرکز مختلف که از سیستم RapidSOS استفاده می‌کنند، از پاییز سال جاری به آن دسترسی خواهند داشت. بدین ترتیب 99 درصد جمعیت ایالات متحده تحت پوشش این سیستم قرار خواهند گرفت.