براساس اعلام رسمی کمپانی سونی، فروش پلی استیشن ۵ به بیش از ۴۰ میلیون کنسول پس از همه‌گیری ویروس کرونا رسید.

روز گذشته کمپانی سونی اینتراکتیو انترتینمنت (SIE) اعلام کرد تا تاریخ شانزدهم جولای سال جاری میلادی برابر با بیست‌وپنجم تیرماه فروش دستگاه‌های پلی استیشن ۵ در سراسر دنیا به بیش از ۴۰ میلیون دستگاه رسیده است که عددی بسیار خوب به‌نظر می‌رسد. همچنین مدیرعامل سونی بیان کرد: «پس از همه‌گیری ویروس کوید-۱۹ با چالش‌های فراوانی برای زنجیره تامین دستگاه روبه‌رو بودیم، ما اکنون توانستیم به حالت عادی بازگردیم و شرایط عرضه و تقاضای پلی استیشن ۵ در شرایط نسبتا خوبی به‌سر می‌برد».

البته یادآوری می‌شود حمایت‌های طرفداران پلی استیشن نقش بسیار مهمی برای دستیابی به چنین فروشی داشته است. این کنسول گیمینگ پیشرفته مجموعه‌ای از بازی‌های نسل جدید را پیشتیبانی می‌کند و همچنان به ‌رشدش ادامه می‌دهد. درحال‌حاضر، بیش از ۲۵۰۰ بازی برای پلی‌ استیشن ۵ وجود دارد که شامل عناوین بسیاری زیادی از بازی‌های انصحاری و مبتکرانه می‌شود. همچنین طی سال‌های گذشته، سونی به‌توسعه بازی‌های بلاک باستری تریپل A اهمیت ویژه‌ای داده و تلاش می‌کند از پیشگامان این نسل از بازی‌های ویدئویی باشد؛ از جمله بازی‌های معروف این نسل می‌توان به GTA، Red Dead Redemption و The Witcher اشاره کرد که طرفداران زیادی در دنیا دارند.

40 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 فروخته شد

علاوه‌براین، طی ماه‌های گذشته، بازی‌های پرطرفداری نظیر Final Fantasy XVI، Diablo IV و Street Fighter 6 برای پلی استشین ۵ منتشر شدند که با استقبال بی‌نظیر گیمرها مواجه شده است. گیم‌های مذکور به‌دلیل گرافیک بالا و خط داستانی فوق‌العاده‌ای که دارند می‌توانند گواهی بر خلاقیت و تنوع بازی‌ها در صنعت گیمینگ باشند. همچنین سونی از طرفدارانش خواست به‌بازی‌های مورد علاقه رای دهند تا این کمپانی بتواند فهرستی از ۴۰ بازی برتر ثبت کند.

مشخصات سخت‌افزاری و بازی‌های پلی استیشن ۵ تنها نکاتی نیستند که این کنسول را به انتخابی ایده‌آل تبدیل می‌کند؛ باید به‌یاد داشته باشیم که سونی لوازم جانبی متعددی دراختیار گیمرها قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانند دستگاه‌هایشان را شخصی کنند. به‌عنوان مثال، کنترلر بی‌سیم دوال سنس و کاورهای سه‌بعدی پلی استیشن ۵ با رنگ‌بندی‌های متفاوتی ساخته می‌شود که می‌تواند با سلایق گیمرها مطابقت داشته باشد.

برای طراحی پلی استیش ۵، کمپانی سونی به‌نظرات کاربران توجه زیادی کرده و مطابق خواسته‌‌های آنان توانست یکی از بهتری کنسلوهای نسل جدید را عرضه کند. به‌عنوان مثال، پلی استیشن ۵ از نوآوری‌های جدید مانند تریگرهای تطبیقی و بازخورد لمسی دوال سنس بهره می‌برد. همچنین عرضه هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR2 توانست یک جهش نسلی در بازی‌های ویدئویی جدید ایجاد کند که دیگر سازندگان کنسول‌های بازی از آن بی‌بهره هستند.

اخبار مرتبط: اطلاعات جدیدی از کنسول دستی سونی افشا شد