گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی ژاپنی سونی قصد دارد دوباره شانس خود را با تغییر نام Xperia (اکسپریا) در دنیای گوشی‌های هوشمند امتحان کرده و به رقابت با بزرگان این صنعت بپردازد.

طی سال‌های گذشته، کمپانی سونی با فاصله گرفتن از دنیای گوشی‌های هوشمند، تمرکز اصلی را روی توسعه دوربین و سنسورهای قدرت‌مند‌ گذاشت تا بتواند سرمایه بیشتری را به‌واسطه همکاری با کمپانی بزرگ مانند اپل، سامسونگ و شیائومی به‌دست آورد. به‌عنوان‌مثال، روز گذشته سنسور Lytia LYT-900 معرفی شد که قدرت فوق‌العاده‌ای به شیائومی ۱۴ اولترا و ویوو X100 پرو خواهد بخشید. باوجود‌این، پس‌از گذشت مدت‌ کوتاهی، این سازنده ژاپنی قصد دارد با یک برند جدید به‌میدان رقابت بازگردد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

همان‌طورکه می‌دانید، کمپانی سونی هنوز به تولید گوشی‌های هوشمند با برند Xperia (اکسپریا) ادامه می‌دهد، اما این دستگاه‌ها ازنظر سخت‌افزاری و کیفیتی در‌مقایسه‌با پرچمداران مانند آیفون و گلکسی S حرفی برای گفتن ندارند و تقریبا میزان فروش جهانی سونی اکسپریا نزدیک به صفر است. همچنین، باید خاطرنشان کنیم قیمت نهایی پرچمداران سونی اکسپریا بسیار بیشتر از رقبایشان است که باعث می‌شود کاربران زیادی از خرید منصرف شوند، اما افرادی که علاقه بسیاری به عکاسی دارند شاید گوشی‌های سونی با فناوری پیچیده سنسورهایش انتخاب بسیار خوبی باشد.

خداحافظی Xperia با کاربران

علاوه‌براین، پشتیبانی نرم‌افزاری سیستم‌عامل و پچ‌های امنیتی در هاله‌ای از ابهام قرار دارند که به‌هیچ‌وجه مناسب گوشی‌های پرچمدار هزار دلاری نیستند. بااین‌حال، سونی از گذشته درس‌هایی گرفته و قصد دارد با تغییر نام تجاری Xperia به‌دنیای گوشی‌های هوشمند برگردد و جایگاهی که لایق آن است را از رقبایش پس بگیرد. همچنین، می‌توان تصور کرد این کمپانی از سنسورهای اختصاصی برای سیستم دوربین گوشی‌های نسل جدیدش بهره خواهد برد که انقلاب واقعی را برپا خواهد کرد، اما باید تا آن زمان صبور باشیم و منتظر پرچمداران با نامی جدید باشیم.

اواسط روز گذشته، یک افشاگر سرشناس حوزه محصولات سونی، ZACKBUKS، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی چینی Weibo گفت: «2023-2008 Xperia is the best»؛ این موضوع می‌تواند معانی زیادی داشته باشد که برداشت دقیقی در این برهه‌زمانی برای آن وجود ندارد. بااین‌حال، برخی کارشناسان تصور می‌کنند سونی با تغییر نام تجاری به بازار گوشی‌های برمی‌گردد. ازسوی‌دیگر، تعداد افرادی هستند که باور دارند سونی به‌طورکل قصد اعلام پایان پشتیبانی نرم‌افزاری برای گوشی‌های اکسپریا را دارد و برای همیشه بخش گوشی‌های هوشمند بسته می‌شود.

درحال‌حاضر، جزئیات دقیقی از برنامه‌ریزی‌های سونی وجود ندارد؛ روز گذشته‌، این کمپانی از سنسور فوق‌پیشرفته Lytia LYT-900 با ابعاد یک اینچ رونمایی کرد که احتمالا آخرین برنامه معرفی این مجموعه بزرگ در سال ۲۰۲۳ میلادی بود. برهمین‌اساس، برای روشن شدن آینده سونی درباره گوشی‌های هوشمند و پرچمدارش باید تا سال ۲۰۲۴ صبور باشیم. همچنین، درصورت انتشار هرگونه جزئیات بیشتر در‌این‌باره تلاش می‌کنیم آن را در سریع‌ترین زمان ممکن با شما به‌اشتراک بگذاریم.

اخبار مرتبط: