شرکت کوالکام از فناوری اسنپدراگون Seamless رونمایی کرد که با ایجاد ارتباط بین دستگاه‌ها با سیستم عامل‌های مختلف، تجربه‌ای یکپارچه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

دیشب طی رویداد کوالکام، ابرشرکت تکنولوژی از تراشه‌های جدید سری اسنپدراگون رونمایی کرد. احتمالا مهم‌ترین تراشه این مراسم اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است که مشخصات خارق‌العاده‌ای داشته و در گوشی‌های پرچمدار شیائومی، سامسونگ و چندین شرکت دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تراشه به قابلیت‌های هوش مصنوعی هم مجهز شده است. درکنار این تراشه، کوالکام از تراشه اسنپدراگون X Elite مخصوص لپ‌تاپ و فناوری اسنپدراگون Seamless (سیم‌لس) نیز رونمایی کرد.

فناوری اسنپدراگون سیم‌لس یک تکنولوژی میان‌پلتفرمی است که دستگاه‌های با سیستم‌عامل ویندوز و اندروید را بدون توجه به برند به یکدیگر متصل می‌کند که با استفاده از آن، به‌سادگی می‌توان فایل‌های مختلف را بین دستگاه‌ها منتقل کرد. با استفاده از فناوری اسنپدراگون Seamless لوازم جانبی مانند هندزفری بی‌سیم، موس و کیبورد بدون نیاز به قطع اتصال از یک دستگاه و صرفا با مشخص کردن اولویت بین آنها می‌توانند به‌سادگی به هر دستگاهی متصل شوند.

Snapdragon Seamless

مثلا می‌توان موس و کیبورد را به تبلت متصل کرد یا با انتقال اولویت اصلی هندزفری از گوشی به کامپیوتر، موزیک را قطع و فایل مورد نظر را شنید، سپس مجددا با انتقال اولویت به گوشی، به ادامه موزیک پرداخت. فناوری اسنپدراگون سیم‌لس ۲ قابلیت دیگر «درگ اند دراپ» بین کامپیوتر و گوشی و بهره‌مندی از گوشی هنگام استفاده از عینک‌های واقعیت ترکیبی را نیز در دسترس کاربرانش قرار می‌دهد.

فناوری اسنپدراگون seamless می‌تواند موانع بین سیستم‌عامل‌های مختلف را نیز کنار بزند تا تجربه یکپارچه را در اختیار کاربران قرار دهد. ۲ تراشه جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و اسنپدراگون X Elite از این فناوری پشتیبانی می‌کنند و در آینده قرار است تراشه‌های بیشتری به این قابلیت مجهز شوند. تاکنون مشخص شده که شرکت‌های مایکروسافت، گوگل اندروید، شیائومی، ایسوس، آنر، لنوو و اوپو با کوالکام برای دستیابی به این سیستم همکاری می‌کنند. کوالکام اعلام کرد که تا سال آینده این قابلیت در دسترس تمامی کاربران قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط: