زمان عرضه اسنپدراگون 8 اس نسل 4 مشخص شد. اسنپدراگون 8 اس نسل 4 قرار است با بهبودهای چشمگیر در عملکرد، هوش مصنوعی و مصرف باتری، استانداردهای جدیدی را در صنعت موبایل تعریف کند.

قبل از اینکه کوالکام رسماً تراشه پرچمدار جدیدش یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 را معرفی کند، خبرهایی از عرضه یک نسخه کم‌قدرت‌تر از این تراشه منتشر شده است. چند روز پیش، وب‌سایت گیزموچاینا این تراشه را با شماره مدل SM8735 در نرم‌افزار HyperOS شیائومی پیدا کرد. حالا هم یک افشاگر معروف به نام یوگش برار پیش‌بینی کرده که این تراشه جدید ممکن است در اوایل سال 2025 به بازار بیاید.

در گذشته گزارش‌هایی مبنی‌بر تغییر نام تراشه‌های پرچمدار کوالکام به اسنپدراگون 8 الیت وجود داشت، اما براساس گفته‌های برار، به‌نظرمی‌رسد که کوالکام هنوز به نام‌گذاری فعلی خود پایبند است. علاوه‌براین، او در توییت خود به شماره مدل SM8775 اشاره کرده که احتمالاً مربوط به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 4 است. البته، تمام این اطلاعات فعلاً در حد شایعه است و باید منتظر اعلام رسمی کوالکام باشیم.

زمان عرضه اسنپدراگون 8 اس نسل 4

شرکت کوالکام در اوایل سال جاری تراشه اسنپدراگون 8 اس نسل 3 را به عنوان نسخه ای با کارایی کمی کمتر از پرچمدارش، اسنپدراگون 8 نسل 3، رونمایی کرد. با وجود اطلاعات محدود در خصوص این تراشه، به‌نظرمی‌رسد که کوالکام همچون رویه سال‌های گذشته، با کاهش ابعاد فیزیکی و حافظه کش، نسخه اقتصادی‌تر از تراشه پرچمدارش را عرضه کرده است. بااین‌حال، هسته‌های پردازنده مرکزی و گرافیکی این تراشه همچنان با نسخه پرچمدار یکسان بوده و عملکرد مشابهی را ارائه می‌دهند.

تراشه اسنپدراگون 8 اس نسل 4 به عنوان یک جایگزین مناسب برای پرچمدار قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 4 به‌شمار می‌رود. با توجه به گزارش‌هایی که درباره قیمت بالای نسل جدید تراشه‌های پرچمدار وجود دارد، استفاده از این تراشه‌های میان رده قدرتمند می‌تواند انتخاب عاقلانه‌ای برای تولیدکنندگان گوشی باشد.

این تراشه‌ها، با عملکردی نزدیک به پرچمداران، امکان اجرای روان بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را فراهم می‌کنند و در عین حال قیمت پایین‌تری دارند. به عنوان نمونه، گوشی ردمی توربو 3 از نسل قبلی این تراشه‌ها اسنپدراگون 8 اس نسل 3 بهره می‌برد.

درحالی‌که انتظار می‌رود پرچمدارهای جدید با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در اواخر امسال روانه بازار شوند، گوشی‌هایی مانند ویوو ایکس200 اولترا، اوپو فایند ایکس8 اولترا و گلکسی اس24 اولترا با این تراشه قدرتمند در اوایل سال آینده عرضه خواهند شد. نتایج بنچمارک‌ها نشان می‌دهد که هسته اصلی پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 به سرعت خیره‌کننده 4.47 گیگاهرتز می‌رسد.