یک افشاگر سرشناس می‌گوید فناوری Frame Generation با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 به‌دنیای موبایل می‌آید و انقلابی در گیمینگ ایجاد خواهد کرد.

فناوری فریم جنریشن (Generation Frame) ابتدا به‌صورت انحصاری در کارت‌های گرافیک سری RTX 4000 انویدیا معرفی شد که تاثیر به‌سزایی در تجربه گیمینگ می‌گذاشت! باوجوداین، به نظر می‌رسد این تکنولوژی با تراشع‌های موبایل نیز سازگار خواهد شد و این روند با اسنپدراگون 8 نسل 4 آغاز می‌شود. یک افشاگر معروف چینی خبر از تجهیز پردازنده گرافیکی Adreno 830 به تکنولوژی Interpolation داده است.

اگر این شایعه صحت داشته باشد، می‌توان گفت تراشه سیلیکونی اسنپدراگون 8 نسل 4 وارد عرصه‌ای کاملا جدید خواهد شد و احتمالا درمقابل رقبای قدرت‌مندی مانند A18 و A18 Pro اپل نیز برتری پیدا می‌کند. ازسوی‌دیگر، شایعات حکایت از قیمت بسیار بالای پرچمداران مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 4 دارد، اما Digital Chat Station با انتشار پست جدیدی در شبکه اجتماعی Weibo اظهار کرد پردازنده‌ گرافیکی Adreno 830 از فناوری Interpolation پشتیبانی می‌کند که نام دیگر Frame Generation است.

درحقیقت، این فناوری با افزودن فریم‌های مصنوعی به بازی‌ها، عملکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشد و به کاربران احساسی را القا می‌کند که از نرخ فریم بالاتری روی دستگاه‌شان بهره‌مند هستند. باوجوداین، Frame Generation در بازی‌ها معایبی به‌همراه دارد که مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به‌افزایش تاخیر ورودی و لرزش‌های بصری اشاره کرد؛ هردو این موارد می‌توانند تجربه‌ بازی را تحت‌تاثیر قرار دهند.

اسنپدراگون 8 نسل 4 با فتاوری Frame Generation

بااین‌حال، تجربه‌ اجرای همزمان فناوری ارتقای رزولوشن DLSS انویدیا و فریم جنریشن FSR 3 کمپانی AMD در نسخه‌ کامپیوتر بازی Ghost of Tsushima، بدون تاخیر ورودی آزاردهنده، نشان می‌دهد که درصورت تلاش کافی از سوی توسعه‌دهندگان می‌توان به‌نتایج مثبتی دست یافت.

علاوه‌براین، DCS اشاره می‌کند فناوری فریم جنریشن به اسنپدراگون 8 نسل 3 و اسنپدراگون 8s نسل 3 نیز راه پیدا خواهد کرد و به کاربران فرصت می‌دهد تا روی پرچمداران نسل فعلی نیز از عملکرد بالاتر بازی‌ها لذت ببرند. ازطرف‌دیگر، باید به‌خاطر داشته باشیم برای بهره‌مندی فریم‌ریت بالا برای عناوین AAA باید به صورت پیش‌فرض روی پلتفرم اندروید گوگل در دسترس باشند.

تاکنون برترین بازی‌های ویدئویی محبوب مانند Resident Evil VIII Village و Assassin's Creed Mirage تنها به‌صورت اختصاصی برای سیستم‌عامل iOS و iPadOS منتشر شدند که نشان می‌دهد گوگل و تولیدکنندگان تراشه‌ مانند کوالکام باید برای ترغیب توسعه‌دهندگان به‌عرضه‌ بازی‌ها روی پلتفرم‌های مختلف با آن‌ها مذاکره کنند.