نتایج جدیدی از بنچ‌مارک گیک‌بنچ ۶ و AnTuTu برای تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ منتشر شده است که نشان می‌دهد این تراشه درمقایسه‌با نسل قبل ۵۳ درصد سریع‌تر شده است.

طی روز‌های اخیر چند شایعه درباره تراشه پرچمدار جدید، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ منتشر شد که نشان می‌دهد این تراشه قدرت پردازش گرافیکی بسیار بالاتری نسبت به نسل قبل داشته و عملکرد آن حتی از تراشه M2 اپل که در آیپد و مک استفاده می‌شود بهتر است. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این مسئله درباره پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای CPU هم صادق است.

حساب کاربری negativeonehero@ در ایکس (X) تصاویر جدیدی از نتایج آزمایش بنچ‌مارک تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در گیک‌بنچ ۶ به‌اشتراک گذاشت. براساس این تصویر، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در بخش تک‌هسته امتیاز ۲۸۴۵ و در بخش چند هسته امتیاز ۱۰۶۲۸ را به‌دست آورد. از سوی دیگر در بررسی گلکسی S24 اولترا با اسنپدراگون ۸ نسل ۳، این دستگاه در بخش تک‌هسته‌ای امتیاز ۲۲۵۳ و در بخش چندهسته‌ای امتیاز ۶۹۵۰ را به‌دست آورد، یعنی پردازش چند هسته‌ای ۵۳ درصد سریع‌تر شده است.

Snapdragon 8 Gen 4

به‌نظر می‌رسد یکی از دلایلی که باعث شده اسنپدراگون ۸ نسل ۴ باوجود پیکربندی «2+6» موفق به ثبت چنین امتیاز بالایی در بخش چندهسته‌ای شد، این است که فقط از هسته‌های Phoenix به‌عنوان کم‌مصرف استفاده می‌کند. به‌نظر می‌رسد که مانند دایمنسیتی ۹۳۰۰، اسنپدراگون 8 نسل 4 هم به هسته‌های ضعیف برای کم کردن مصرف مجهز نمی‌شود، اما این مسئله شاید چندان هم مثبت نبوده و باعث کاهش طول عمر باتری شود.

گفته می‌شود این تراشه با استفاده از فناوری ۳ نانومتری N3E تولید می‌شود، بنابراین با بهره‌مندی از راندمان بهبود یافته این لیتوگرافی، اثرات نامطلوب استفاده از هسته‌های پرمصرف را که باعث کاهش طول عمر باتری می‌شود جبران می‌کند. همچنین درمقایسه‌با تراشه M3 اپل، آخرین نسل تراشه مک اپل فقط کمی در بخش‌های تک و چندهسته‌ای سریع‌تر است. بنابراین احتمالا شرکت‌های خریدار باید مبلغ بالاتری نسبت‌به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بپردازند.

یک نکته دیگر این است که در سمت چپ تصویر نتیجه آزمایش AnTuTu نام رمز "Lahaina" قرار گرفته است که برای اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌شد، درحالی که اسنپدراگون 8 نسل 4 با نام رمز "Pakala" شناخته می‌شود. بنابراین احتمال جعلی بودن این تصاویر وجود داشته و نباید به آنها به‌صورت کامل اطمینان کرد.

اخبار مرتبط: