گلکسی S25 اولترا با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 در فهرست بنچمارک‌های معتبر مشاهده شد و امتیاز چند هسته‌ای آن از A18 Pro اپل پیشی می‌گیرد.

تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 4، که در‌حال‌حاضر در دستگاه‌های متعددی تحت آزمایش است، بر‌اساس آخرین نتایج بنچمارک‌های فاش‌شده، به‌احتمال قوی قلب تپنده‌ی پرچمدار آینده سامسونگ، یعنی گلکسی S25 اولترا خواهد بود. این نتایج نه‌تنها برخی از مشخصات کلیدی این گوشی هوشمند را آشکار می‌سازند، بلکه نشان می‌دهند این تراشه در عملکرد چند هسته‌ای، رقیب قدرتمند خود یعنی تراشه A18 Pro اپل را پشت‌سر می‌گذارد. این دستاورد قابل‌توجه، نویدبخش عملکرد فوق‌العاده و تجربه کاربری بی‌نظیری برای کاربران گلکسی S25 اولترا خواهد بود.

انتظار می‌رود کوالکام از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 در ماه اکتبر رونمایی کند، همان ماهی که دایمنسیتی 9400 نیز معرفی خواهد شد. مشاهده نتایج بنچمارک‌های مختلف Geekbench 6 با ارقام تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای این پردازنده‌ها امری غیرعادی نیست، اما در این مورد، کاربر tarunvats33 در شبکه اجتماعی X فاش کرد که گلکسی S25 اولترا اخیراً بنچمارک شده‌است. پرچمدار آینده سامسونگ ظاهراً به‌ترتیب 3069 و 9080 امتیاز را در نتایج تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای کسب کرده‌است. علاوه‌بر‌این، نگاهی اجمالی به‌مشخصات این دستگاه نیز ارائه شده‌است.

بنچمارک‌ها اسنپدراگون 8 نسل 4

گلکسی S25 اولترا مورد آزمایش، مجهز به 12 گیگابایت رم و پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 4 با پیکربندی هسته‌های پردازشی ‘2+6’ بوده‌است. این پیکربندی شامل دو هسته عملکرد بالا با فرکانس 4.2 گیگاهرتز و شش هسته بهره‌وری با فرکانس 2.9 گیگاهرتز است که قدرت پردازشی این تراشه را تشکیل می‌دهند. نتایج بنچمارک‌ها نشان می‌دهد اسنپدراگون 8 نسل 4 در عملکرد چند‌هسته‌ای، 7 درصد سریع‌تر از رقیب جدید خود، A18 Pro اپل، عمل می‌کند؛ هرچند A18 Pro در عملکرد تک‌هسته‌ای با 11 درصد برتری، همچنان پیشتاز است و نشان می‌دهد اپل در این حوزه کماکان یکه‌تاز است. این نتایج اولیه، نویدبخش عملکرد فوق‌العاده گلکسی S25 اولترا و رقابت تنگاتنگ آن با آیفون‌های آینده اپل است. با‌این‌حال، باید منتظر ماند و دید عملکرد نهایی این تراشه در دنیای واقعی چگونه خواهد بود.

شایان ذکر است امتیاز چند‌هسته‌ای ثبت شده برای گلکسی S25 اولترا، بالاترین امتیاز برای اسنپدراگون 8 نسل 4 نیست. پیش‌تر، وان‌پلاس 13 مجهز به‌همین پردازنده موفق به‌کسب امتیاز 10049 در بخش عملکرد چند‌هسته‌ای شده بود که نتیجه تک‌هسته‌ای آن نیز X درصد سریع‌تر از گلکسی S25 اولترا بود. تفاوت اصلی در این‌است‌که فرکانس کاری هسته‌های عملکردی و بهره‌وری اسنپدراگون 8 نسل 4 در وان‌پلاس 13 بالاتر تنظیم شده بود. این یافته نشان می‌دهد تولیدکنندگان می‌توانند با تنظیم سرعت کلاک، به‌سطوح مختلفی از عملکرد دست پیدا کنند.