ظاهر شدن اسنپدراگون 8 نسل 4 در آن‌تو‌تو اتفاق کوچک اما جالبی است که نشان می‌دهد این شرکت برنامه‌های بزرگی را برای پرچمداران خود در سر دارد.

کوالکام در ماه‌های اخیر بسیار تلاش کرده تا مانع افشا شدن اطلاعات تراشه جدید خود شود، اما علیرغم همه این تلاش‌ها، جزئیاتی از این تراشه فاش شد و حالا تقریبا به‌صورت کامل می‌دانیم که این شرکت چه برنامه‌ای در سر دارد.

همین امروز خبری در مورد این تراشه منتشر شده که نشان می‌دهد اولین نسل از دستگاه‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ قرار است از ماه اکتبر معرفی و وارد بازار شوند. حالا خبر دومی که از این تراشه منتشر شده، در حقیقت ویدیویی در پلتفرم بیلی بیلی است که یک نمونه مهندسی آن را در حین اجرای تست آن‌تو‌تو نشان می‌دهد.

این نمونه اجزای زیادی ندارد و می‌توان آن را متشکل از یک برد حاوی پردازنده و یک صفحه نمایش دانست. پس از اجرای تست آن‌تو‌تو در اسنپدراگون ۸ نسل ۴، امتیاز 1769083 را به این تراشه ارائه کرد که چندان خوب به نظر نمی‌رسد. زیرا در حال حاضر، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ که در بسیاری از دستگاه‌های پرچمدار حضور دارد می‌تواند امتیاز بیشتری را کسب کند.

اما نمی‌توان این موضوع را نگران کننده دانست زیرا این تست در یک نمونه مهندسی انجام شده که از جزئيات کامل تلفن همراه برخوردار نیست. در بخش دوم هم باید گفت که در این نمونه مهندسی از سیستم خنک کننده روی پردازنده استفاده نشده و همین موضوع باعث بالا رفتن دما و در نتیجه، افت عملکرد آن می‌شود.

مهم‌ترین بخش در این ویدیو، مشخص شدن فرکانس هسته‌های پردازنده است که نشان می‌دهد کوالکام هسته‌های این تراشه را به شکل 2+6 تقسیم کرده است. در این آرایش از دو هسته قدرتمند در کنار 6 هسته عادی استفاده شده تا مصرف پردازنده در استفاده روزمره کاهش پیدا کند.

در ادامه ویدیو مشخص می‌شود که فرکانس هسته‌های اصلی در این تراشه به 2.4 و فرکانس هسته‌های عادی به 1.939 رسیده است. همچنین در بخش پایین تصویر مشخص می‌شود که این پردازنده هم از معماری Arm x64 برخوردار است.

البته باید گفت که اعداد اعلام شده از حد مورد انتظار کمتر بوده و این موضوع باعث ناامیدی برخی از کاربران شده است. در دفاع از کوالکام باید گفت که هنوز نمی‌توان به نتایج منتشر شده اکتفا کرد زیرا تمامی آن‌ها از تست نمونه‌های اولیه به‌دست آمده‌اند و بدون شک، نتیجه در زمان عرضه تغییر خواهد کرد.

نظرتان در مورد عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 4 در آن‌تو‌تو چیست؟ به نظر شما این تراشه تا چه حد با گذشته تفاوت دارد؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط: اسنپدراگون X Elite توان ۱۰۰ واتی دارد؛ ۲ برابر مصرف بیشتر از M3 Pro