کمی پس از معرفی گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ، متوجه شدیم که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 به کار رفته در این گوشی‌ها در واقع یک نوع تراشه متفاوت می‌باشد که به صورت اختصاصی برای این گوشی‌ها طراحی شده است. سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا کوالکام قصد دارد عرضه مدل پلاس بعدی را به صورت کلی لغو کند یا خیر؟ در ادامه به آخرین اخبار درباره تاریخ عرضه اسنپدراگون 8 نسل 3 می‌پردازیم.

شایعه جدیدی به گوش رسیده که ادعا می‌کند کوالکام تصمیم گرفته به جای کار بر روی مدل‌های میانی، مستقیما سراغ نسل بعدی تراشه‌های پرچم‌دار خود برود. و این اتفاق زودتر از آنچه که انتظارش را داریم رخ خواهد داد. یک منبع خبری معتبر در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرده که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 زودتر از موعد همیشگی، و در اواخر مهرماه سال آینده وارد بازار خواهد شد.

این درحالی است که کولکام معمولا تا آذر ماه برای معرفی تراشه بعدی خود صبر می‌کرد. اگر این شایعه درست باشد، به این معناست که کوالکام قصد دارد تاریخ عرضه تراشه جدیدش را دو ماه جلو بیندازد. اگر به یاد داشته باشید، در سال 2022 هم کوالکام تراشه خود را به جای آذر ماه، در آبان ماه معرفی کرد. بنابراین از این شرکت بعید نیست که باز هم تاریخ عرضه محصول جدید خود را را جلو بیندازد.

همچنین شایعه شده که اسنپدراگون 8 نسل 3، پیکربندی متفاوتی نسبت به نسل‌های قبلی خواهد داشت. این تراشه با اسم رمز Lanai و شماره مدل SM8650، دارای ۲+۵+۱ هسته خواهد بود که درون آن شاهد ۳ معماری متفاوت هسته‌های پردازنده هستیم. در مقام مقایسه، تراشه "اسنپدراگون 8 نسل 2 مخصوص گوشی‌‌های گلکسی" از پیکربندی هسته‌ای 1+4+3 استفاده می‌کند. پیکربندی جدید می‌تواند تا 20 درصد مصرف انرژی گوشی را کاهش دهد. البته این خبر در حد یک شایعه است و نمی توان اعتبار چندانی برای آن قائل شد. باید صبر کنیم و منتظر اطلاعیه‌های رسمی خود کوالکام باشیم.

خبر مرتبط: تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام به زودی عرضه می‌شود