آبان ماه گذشته بود که شرکت کوالکام از آخرین تراشه پرچم‌دار خود، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 رونمایی کرد. این تراشه با پردازنده گرافیکی جدید Adreno 740 عرضه شد که عملکرد و کارایی آن را به سطح جدیدی می‌رساند. اما جانشین آن، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 از همین حالا در دست تولید است.

فهرستی که اخیرا از Geekbench منتشر شده، نشان می‌دهد این تراشه جدید قرار است پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به نسخه‌های کنونی داشته باشد. خبر خوب اینجاست که نسل بعدی تراشه‌های کوالکام احتمالا زودتر از زمان‌ معمول وارد بازار شوند. مانند روال هرساله، شرکت کوالکام معمولا در ماه نوامبر (آبان) از تراشه جدید خود رونمایی می‌کند. به همین خاطر همه انتظار داشتند که اسنپدراگون 8 نسل 3 هم در همین تاریخ رونمایی شود.

اما خبرهای Digital Chat Station چیز دیگری را نشان می‌دهد. این خبرگزاری مشهور و معتبر اعلام کرده که کوالکام احتمالا زودتر از زمان معمول، از جدیدترین تراشه پرچم‌دار خود رونمایی خواهد کرد. هرچند هنوز تاریخ دقیقی برای این زمان عرضه مشخص نشده، اما Digital Chat Station حدس می‌زند که اسنپدراگون 8 نسل 3 یک ماه جلوتر، یعنی در مهر ماه سال آتی معرفی و عرضه شود.

باید گفت اسنپدراگون 8 نسل 3 در یک چهارم پایانی سال جاری میلادی قطعا وارد بازار خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که مانند نسل‌های قبلی خود بتواند روی تعداد زیادی از گوشی‌ها هوشمند قرار بگیرد. به خصوص گوشی‌های هوشمند شرکت‌های چینی مانند شیائومی، اوپو و ویوو.

هنوز فاصله زیادی تا عرضه رسمی این تراشه باقی مانده و اطلاعات ما هم واقعا محدود است. اما داده‌هایی که به تازگی در فهرست Geekbench ثبت شده نشان می‌دهد اسنپدراگون 8 نسل 3 توانسته امتیاز تک‌هسته‌ای 1930 و امتیاز چند هسته‌ای 6236 را کسب کند. این امتیازات به تنهایی نشان دهنده افزایش 25 درصدی قدرت پردازنده مرکزی نسبت به نسل‌های قبلی است.

خبر مرتبط: امتیاز بنچمارک تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲