صنعت تلفن همراه اخیراً با عرضه پردازنده های جدید داغ شده است و سری اسنپدراگون کوالکام در خط مقدم رقابت قرار گرفته است. اسنپدراگون 8 نسل 2 یک انتخاب محبوب برای گوشی های هوشمند رده بالا بوده است. اما در مقایسه با تراشه های سری A اپل رقابتی ندارد. با این حال، کوالکام قصد دارد این شکاف را با اسنپدراگون 8 نسل 3 آینده پر کند، که شایعه شده است دارای هسته Arm Cortex-X4، پیکربندی هسته منحصر به فرد 1+5+2 و گره پردازشی N4P TSMC است.

Geekbench، یک ابزار محک‌زنی محبوب برای دستگاه‌های تلفن همراه، اخیراً امتیازات ادعایی اسنپدراگون 8 نسل 3 را فاش کرده است. این اعداد به طور قابل توجهی بالاتر از چیزی است که در ابتدا انتظار می‌رفت، شایعات قبلی از امتیاز 1800 برای تک هسته‌ای و 6500 برای چند هسته‌ای خبر می‌دادند. مقایسه این امتیازات با نسل فعلی اسنپدراگون 8 نسل 2 که میانگین آن 1491 برای تک هسته‌ای و 5164 برای چند هسته‌ای است، نشان دهنده افزایش قابل توجه 30 درصدی عملکرد تک هسته‌ای و 20 درصدی در چند هسته‌ای است.

گیکبنچ اسنپدراگون ۸ نسل ۳

یکی از مزیت های اصلی اسنپدراگون 8 نسل 3 پیکربندی هسته 1+5+2 آن است. این مجموعه دارای یک هسته با کارایی بالا، پنج هسته میانی و دو هسته با کارایی است که تغییری نسبت به تنظیمات 1+4+3 قبلی خود دارد. این پیکربندی جدید امکان مدیریت بهتر انرژی را فراهم می‌کند و گفته می‌شود که این تراشه 20 درصد از اسنپدراگون 8 نسل 2 کارآمدتر است. علاوه بر این، استفاده از گره پردازشی N4P TSMC نیز می‌تواند به کارایی تراشه کمک کند.

با وجود شایعات امیدوارکننده و نمرات فاش شده، مهم است که این اطلاعات را با کمی شک و تردید در نظر بگیرید. اسنپدراگون 8 نسل 3 هنوز در مرحله نمونه مهندسی است و مهندسان می‌توانند تراشه را تا حد ممکن تحت فشار قرار دهند تا قابلیت‌های عملکرد آن را تعیین کنند. ممکن است عملکرد محصول نهایی با نمرات فاش شده یکسان نباشد و ممکن است برای مدیریت حرارتی کندتر باشد.

خبر مرتبط: تراشه پرچم‌دار بعدی کوالکام، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ زودتر عرضه می‌شود