تراشه اسنپدراگون 8 الیت با برخورداری از نسل جدیدی پردازنده سیگنال تصویر می‌تواند عکس‌های بهتر و جذاب‌تری را سنسورهای ۳۲۰ مگاپیکسلی بگیرد.

تراشه جدید کوالکام، اسنپدراگون 8 الیت، پیشرفت‌های چشم‌گیری را به ارمغان می‌آورد، اما چیزی که توجه بسیاری را جلب کرده، بهبود قابلیت‌های دوربین است. این تراشه با ارائه ویژگی‌های منحصربه‌فرد دوربین برپایه هوش مصنوعی که پیش‌ازاین تنها در فضای ابری در دسترس بودند، انتظارات را برآورده کرده و حتی فراتر رفته است.

دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون 8 الیت با برخورداری از یک پردازنده سیگنال تصویر (ISP) هوش مصنوعی کاملا جدید، تجربه‌ای بی‌نظیر از عکاسی مبتنی‌بر هوش مصنوعی را ارائه می‌دهند. ISP جدید به‌صورت اختصاصی برای همکاری با موتور عصبی Hexagon طراحی شده و قدرت و کارایی بی‌سابقه‌ای را به‌ارمغان می‌آورد.

با پردازنده سیگنال تصویر جدید، توان عملیاتی پیکسل به میزان ۳۵٪ افزایش یافته و به ۴.۳ گیگاپیکسل‌برثانیه رسیده است. همچنین، این تراشه قادر است به‌صورت هم‌زمان از سه سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه فیلم‌برداری کند یا با یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی با همان سرعت، تصاویری با کیفیت فوق‌العاده ثبت کند. حتی امکان عکاسی با سنسورهای ۳۲۰ مگاپیکسلی نیز وجود دارد.

پردازنده سیگنال تصویر اسنپدراگون 8 الیت

در گذشته، ISP ابتدا تصویر را پردازش می‌کرد و سپس آن را برای پردازش‌های بعدی به Hexagon NPU ارسال می‌کرد، اما اسنپدراگون 8 الیت با Hexagon Direct Link به موتور عصبی اجازه می‌دهد تا به‌شکل مستقیم به داده‌های خام سنسور دسترسی پیدا کند؛ این امر امکان پیاده‌سازی بهبود‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به‌صورت آنی و با کیفیت 4K و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه فراهم می‌کند. همچنین، تولیدکنندگان دستگاه انعطاف‌پذیری بیشتری برای پیاده‌سازی الگوریتم‌ها در هر مرحله از پردازش تصویر دارند.

یکی دیگر از مزایای این فناوری، امکان مشاهده اجسام و محیط پیرامون ازطریق دوربین با دستیارهای هوش مصنوعی است؛ یعنی دستگاه هوشمند آنچه را که شما می‌بینید تحلیل کنند و امکان تعامل و پرسش درخصوص اجسام موجود در تصویر را بدهند.

دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون 8 الیت به‌لطف ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند Limitless Segmentation که تصویر را به بیش از ۲۵۰ لایه تقسیم می‌کند و Insight AI که با الگوریتم‌های هوش مصنوعی رنگ‌های طبیعی پوست و آسمان را بهبود می‌بخشد، کیفیت تصویر بهبودیافته‌ای را ارائه می‌دهند.

علاوه‌براین، هوش مصنوعی سه جنبه مهم عکاسی موبایل، یعنی فوکوس خودکار، نوردهی خودکار و تعادل رنگ سفید را بهبود بخشیده است. ویژگی‌هایی مانند Video Object Eraser که قبلا تنها در فضای ابری در دسترس بودند، اکنون روی دستگاه اجرا می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند عناصر ناخواسته را از ویدیوها حذف کنید.

تولیدکنندگان گوشی‌های می‌توانند از این پیشرفت‌ها در اسنپدراگون 8 الیت بهره ببرند و آن‌ها را با الگوریتم‌های پردازش تصویر و ویژگی‌های هوش مصنوعی ترکیب کنند تا تجربه‌ای منحصربه‌فرد و پیشرفته را به کاربران ارائه دهند. به‌زودی شاهد این ویژگی‌ها در دستگاه‌های مختلف خواهیم بود، چراکه بسیاری از شرکای کوالکام، از جمله سامسونگ، قصد دارند طی هفته‌های آینده دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون 8 الیت را روانه بازار کنند.