کارشناسان می‌گویند تجربه گیمینگ گوشی‌های اندرویدی با اسنپدراگون 8 الیت به‌لطف چند فناوری پیشرفته بهبود پیدا می‌کند.

تراشه جدید اسنپدراگون 8 الیت کوالکام، نویدبخش پیشرفت‌های چشم‌گیری است که تجربه گیمینگ در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار نسل بعد را متحول خواهد کرد. پیشرفت‌های تکنولوژیکی عمدتا ناشی از بهبود معماری تراشه و پردازنده گرافیکی Adreno با طراحی جدید است که مخصوص گیمرهای موبایل خواهد بود.

اسنپدراگون ۸ الیت، بازی با موبایل را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد. هسته‌های پردازنده shader مستقل در این پردازنده گرافیکی، توزیع بهینه را ممکن می‌سازد؛ این امر منجر به افزایش کلاک اسپید، فریم‌برثانیه بیشتر ، تصاویر واضح‌تر، گیم‌پلی بهبودیافته و رندر صحنه‌های پیچیده می‌شود.

علاوه‌براین، کوالکام با امکان ذخیره ۱۲ مگابایت داده روی پردازنده گرافیکی، ارسال داده‌هایگرافیکی به حافظه DDR را کاهش داده است. ازطرف‌دیگر، این ویژگی امکان بازی به‌مدت طولانی‌تر و گیم‌پلی روان‌تر را فراهم می‌کند. عملکرد بنچمارک رهگیری پرتو نیز بهبود قابل توجهی داشته که گفته‌های ما را تایید می‌کند.

تجربه گیمینگ اسنپدراگون 8 الیت

علاوه‌بر پشتیبانی از سیستم فیزیک Chaos آنریل، پشتیبانی کامل از Nanite موتور آنریل نیز ارائه شده که فقط Snapdragon For Galaxy وجود دارد. این ویژگی، افزایش چشم‌گیر پیچیدگی هندسی و محیط‌های سه‌بعدی با کیفیت فیلم را در بازی‌های موبایلی که مستقیما روی دستگاه رندر می‌شوند، امکان‌پذیر می‌کند. همچنین، از بازی‌های چند نفره سنگین برای پردازنده موبایل پشتیبانی خواهد کرد.

کوالکام ادعا می‌کند که عملکرد پردازنده گرافیکی Adreno حدود ۴۰٪ بهبودیافته و همچنین ۴۰٪ بهره‌وری انرژی بیشتر شده‌است. نکته کلیدی اینجاست که نه‌تنها عملکرد بهبود یافته، بلکه تراشه به‌لطف بهره‌وری انرژی بهبودیافته، امکان بازی به‌مدت طولانی‌تر را نیز فراهم می‌کند.

باید منتظر ماند و دید که این ویژگی‌ها در عملکرد واقعی دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون ۸ الیت چگونه ظاهر می‌شوند. خوشبختانه، سامسونگ تایید کرده که در آینده نزدیک دستگاه‌های اسنپدراگون ۸ الیت را عرضه خواهد کرد.