طبق گزارش‌ها، تراشه کوالکام اسنپدراگون 8CX نسل 4 عملکردی بالاتر نسبت به پردازنده M3 اپل را در تست‌های چند هسته‌ای به‌دست آورد.

افشاگر معروف توییتر، Revegnus، اطلاعات جدیدی از عملکرد اسنپدراگون 8CX نسل 4 را به اشتراک گذاشته است. با توجه به اعداد و ارقام انتشار یافته می‌توان استنباط کرد که تراشه M3 اپل از عملکرد پردازشی چند هسته‌ای پایین‌تری برخوردار است.

پیش از این، Revegnus گفته بود که اسنپدراگون قوی‌تر از تراشه M2 اپل است که جای تعجبی هم دراین‌باره وجود ندارد، چراکه تراشه M2 یک فناوری قدیمی محسوب می‌شود. اما با اخباری که از سوی این افشاگر انتشار یافت، متوجه شدیم که حتی تراشه اسنپدراگون ۳۲ درصد عملکرد بهتری نسبت به M3 دارد.

چیپست اسنپدراگون 8CX نسل 4

همچنین تراشه اسنپدراگون در تست چند هسته‌ای گیک‌بنچ ۵ با کسب امتیاز ۱۴۵۰۰ و برتری ۳۲ درصدی توانست M3 را شکست دهد. طبق آخرین گزارش Revegnus، تراشه M3 اپل در تست چند هسته‌ای توانست امتیاز ۱۱۰۰۰ را کسب کند که نشان دهنده پردازش ضعیف‌تر نسبت به کوالکام است.

اما با وجود برتری در تست چند هسته‌ای، عملکرد تک هسته‌ای اسنپدراگون 8CX نسل 4 ناامید کننده است. پردازنده M3 با برتری ۳۸ درصدی توانست تراشه کوالکام را در این تست شکست دهد و این موضوع در نهایت بیان می‌کند که هسته‌های M3 نسبت به کوالکام توانایی بیشتری دارند. نتیجه به‌دست آمده دور از انتظار نبود، زیرا اپل در زمینه عملکرد تک هسته‌ای پیشتاز است.

در انتها باید بگوییم پردازنده اسنپدراگون دارای ۱۲ هسته‌ و تراشه M3 اپل دارای ۸ هسته‌ است. از این رو می‌توان فهمید که چرا کوالکام دست برتر را در تست چند هسته‌ای دارد.

اخبار مرتبط:‌ اسنپدراگون ۸ نسل ۲ معرفی شد