اپلیکیشن محبوب اسنپ‌چت در سال 2011 برای سیستم عامل iOS عرضه شد و حال پس از سال‌ها، با آخرین آپدیت، نسخه آیپد اسنپ‌چت نیز آماده شده است.

از سال 2011 تا به امروز، اسنپ‌چت فقط از گوشی‌های آیفون پشتیبانی می‌کرد و دارندگان آیپد نیز مجبور بودند از این نسخه استفاده کنند که حاشیه‌های سیاه رنگ بسیار بزرگ و تصویر نسبتاً کوچکی داشت و کار با آن، سخت و پر دردسر بود. حال 13 سال پس از انتشار، بالاخره نسخه آیپد اسنپ‌چت آماده شده و توسعه‌دهندگان آن، این نسخه را در جدیدترین آپدیت اپلیکیشن لحاظ کرده‌اند.

آخرین نسخه از اسنپ‌چت بر روی iOS گزینه پشتیبانی از آیپد را در خود دارد. حال به لطف این قابلیت، اپلیکیشن اسنپ‌چت در سیستم عامل iPadOS به صورت تمام صفحه اجرا می‌شود و کار با آن راحت و آسان خواهد شد. در جزئیات تغییرات این آپدیت اعلام شده است: «اسنپ‎چت حال به صورت رسمی از آیپد پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب، می‌توانید به صورت تمام صفحه از اپلیکیشن استفاده کنید که باعث می‌شود گرفتن تصاویر مختلف آسان شده و علاوه بر آن، در تب‌های دوم و چهارم نیز تعداد بیشتری از دوستانتان را ببینید».

نسخه--جدید-اسنپ‌چت

به نظر می‌رسد نسخه آیپد اسنپ‌چت چندان هم بی‌نقص نباشد و باید انتظار رفع ایرادات آن در آینده را داشته باشیم. در حال حاضر، این اپلیکیشن بر روی آیپد فقط در حالت پورتره در دسترس است و هیچ راهی نیست که بتوان از این اپلیکیشن به صورت عریض استفاده کرد. علاوه بر آن، رابط کاربری در آیپد نیز کمی کند و مشکل‌دار به نظر می‌رسد که این نیز باید در نسخه‌های آینده بهبود یابد.

اوایل امسال، اسنپ‌چت قابلیت‌های جدید معرفی کرد که بر پایه هوش مصنوعی بوده و برخی کارهای کاربر را راحت‌تر می‌کرد. برای مثال، بخشی به اپلیکیشن اضافه می‌شود که My AI نام داشته و با گفتگو با این هوش مصنوعی، می‌توانید از وی بخواهید برخی رویدادها را با لحاظ کردن یک تایمر به شما یادآوری کند. علاوه بر آن، به کمک هوش مصنوعی می‌توانید آواتارهای Bitmoji نیز طراحی کنید. سازندگان در مورد هوش مصنوعی عنوان کردند: «اگر نیاز به یادآوری رویدادی مهم یا تایمری معکوس برای آخر هفته دارید، می‌توانید با چت مستقیم با My AI یا حتی در صفحه چت دوستانتان، از هوش مصنوعی درخواست کنید تا تایمری در درون اپلیکیشن برایتان فعال کند. بدین ترتیب، حتی یک لحظه نیز رویدادهای مهم زندگی‌تان را از دست نمی‌دهید».

در حال حاضر اپلیکیشن اسنپ‌چت به صورت رایگان بر روی اپ استور قرار دارد و می‌توانید جدیدترین نسخه آن را دریافت کنید. فقط در نظر داشته باشید که برای اجرای آن، دستگاه شما باید دارای iOS 13 یا بالاتر باشد.