بر اساس شایعات، سامسونگ بر روی نسخه جدید گلکسی زد فولد 6 کار می‌کند که به نظر می‌رسد نام اسلیم چندان برازنده آن نخواهد بود.

بسیاری از منابع به دلیل باریک‌تر بودن این دستگاه، آن را گلکسی زد فولد 6 اسلیم نامیده‌اند و برخی دیگر نیز به دلیل پیشرفته‌تر بودن آن، نام گلکسی زد فولد 6 اولترا را در نظر گرفته‌اند. با این حال، ممکن است هیچکدام از این اسامی درست نباشد و بر طبق شایعه‌ای جدید، سامسونگ قرار است از این دستگاه به عنوان نسخه ویژه گلکسی زد فولد 6 (Special Edition) یاد کند!

بر اساس اطلاعاتی که افشاگر مشهور و موثق یعنی Evan Blass در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته است، سامسونگ به صورت جدی کار بر روی گلکسی زد فولد 6 جدید را آغاز کرده است. وی این دستگاه را نسخه ویژه نامید و به نظر می‌رسد این اسم نسبت به گلکسی زد فولد 6 اسلیم یا اولترا، دقیق‌تر باشد و شاید در نهایت محصول جدید سامسونگ همین اسم را به خود بگیرد. برخی شایعات دیگر عنوان می‌کنند که این نسخه محدود به بازارهای چین و کره جنوبی خواهند بود پس نسخه ویژه اسمی درخور و مناسب به نظر می‌رسد.

 گلکسی زد فولد 6

این نسخه باریک از گلکسی زد فولد 6 بر طبق اطلاعات لو رفته، ضخامتی برابر با 11 میلی‌متر دارد و این باعث می‌شود حدود 1.1 میلی‌متر باریک‌تر از نسخه اصلی شود. ظاهراً برای این کاهش ضخامت، سامسونگ برخی از امکانات صفحه نمایش را حذف کرده و با انجام این کار، دیگر قلم S Pen بر روی محصول جدیدش پشتیبانی نمی‌شود. در نهایت، حتی با وجود این تغییرات، دستگاه تاشوی سامسونگ نمی‌تواند از لحاظ ضخامت با گوشی‌های تاشوی شرکت‌های مطرح چینی رقابت کند و در نهایت آنان پیروز میدان خواهند شد.

بر اساس شایعات، گلکسی زد فولد 6 جدید قرار است از فلز تیتانیوم برای قاب پشتی خود استفاده کند. در قسمت پشتی گوشی، شاهد دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید، دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در جلو و بر روی صفحه کاور و دوربینی 5 مگاپیکسلی که در زیر صفحه نمایش مخفی شده است هستیم. در نهایت ممکن است نسبت صفحه این دستگاه و دوربین اصلی آن نیز تغییر کند و ارتقاء یابد اما حرف خاصی در این موارد به میان نیامده و باید تا رونمایی رسمی از دستگاه از طرف سامسونگ منتظر بمانیم.

انتظار می‌رود جدیدترین تاشوی غول کره‌ای بین ماه اکتبر تا دسامبر سال جاری رونمایی و به بازار عرضه شود. از نظر قیمت نیز احتمال دارد این محصول نسبت به نسخه اصلی گلکسی زد فولد 6 با هزینه‌ای بیشتر فروخته شود و با توجه به ارتقاءهای آن و تغییراتی که داشته، این امر طبیعی به حساب می‌آید.