یکی از کاربران Reddit، به تازگی متوجه ویژگی مربوط به سیری در اپل واچ‌های مختلف شده که باعث می‌شود گزینه‌ای جذاب و مفید را اجرا کند. به نظر می‌رسد این قابلیت مخفی اپل واچ مدت کوتاهی است که در دسترس قرار گرفته.

اگر در یک اپل واچ از سیری بخواهید که قابلیت شیفت شب را فعال کند، به طرز شگفت‌انگیزی این گزینه اجرا شده و نور صفحه نمایش کمتر و رنگ آن مایل به زرد می‌شود تا نور آبی‌اش کمتر و شب راحتی برای کاربر فراهم کند. مشخص نیست این قابلیت از چه زمانی برای سیری فعال شده اما به نظر می‌رسد جدید باشد. اپل حرفی از چنین آپشنی به صورت رسمی به میان نیاورده و این قابلیت در watchOS 10 نیز در دسترس نبود پس احتمالاً مربوط به watchOS 11 باشد. عجیب اینجاست که این قابلیت مخفی اپل واچ در برخی دستگاه‌هایی که watchOS 9 و watchOS 10 نیز دارند به طرز عجیبی در دسترس است!

قابلیت مخفی اپل واچ

فعالسازی گزینه شیفت شب تنها از طریق سیری و با دستور دادن به این دستیار صوتی ممکن است. هیچ گزینه‌ای برای فعال سازی این قابلیت در قسمت تنظیمات دستگاه لحاظ نشده است. در راستای اجرای این دستور، سیری حرف از تنظیم زمان برای شیفت شب در تنظیمات به میان می‌آورد اما چنین گزینه‌ای نه در watchOS 10 و نه در watchOS 11 دیده نشده است. علاوه بر آن، قابلیت مخفی اپل واچ در تمام سری‌های این دستگاه در دسترس نیست و کاربران با بررسی سری 5 و پایین‌تر، موفق به اجرای این دستور و استفاده از این قابلیت نشده‌اند.

امکان فعالسازی شیفت شب در اپل واچ بدون حضور هیچ گزینه‌ای مربوط به آن در قسمت تنظیمات، نشان می‌دهد که اپل به طور اتفاقی این قابلیت را لحاظ کرده و به طور قطع ممکن است آپدیتی که گزینه فعالسازی دستی آن را اضافه کند در آینده به watchOS 11 یا watchOS 10 افزوده شود.