به نظر می‌رسد گوگل در حال آماده شدن برای رونمایی از گوشی هوشمند جدیدی با نام Pixel G10 باشد. گوشی‌ای که احتمالا زیرپرچم گوشی‌های سری پیکسل 7 است که اخیرا رونمایی شده‌اند. گوگل بالاخره تصمیم گرفته تا گوشی‌های هوشمند پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو را مستقیما در بازار هندوستان عرضه کند. اتفاقی که پیش از این تنها برای پیکسل‌های سری 3 رخ داده بود. اکنون، شایعات زیادی پیرامون مدل رده‌بالای جدید از سری پیکسل 7 در فضای مجازی منتشر شده است. در این میان فردی به نام Kuba Wojciechowski جزئیاتی از این گوشی پیکسل مرموز که یک گوشی مشابه پیکسل 7 پرو خواهد بود، را با سایت 91mobiles به اشتراک گذاشته است و گفته مشابه پیکسل 7 پرو در راه است!

شایان ذکر است که به نظر می‌رسد پیکسل جی 10 نسخه اصلاح شده‌ای از پیکسل 7 پرو باشد. علاوه بر این، منبع خبری ادعا می‌کند که صفحه‌نمایش این پیکسل مرموز احتمالا دارای رزولوشن 3120 x 1440 پیکسل است. همچنین گفته می‌شود که ابعاد نمایشگر این گوشی دارای 155 میلیمتر ارتفاع و 71 میلیمتر عرض است. جالب اینجاست که این اعداد با اندازه ابعاد صفحه‌نمایش 6.7 اینچی پیکسل 7 پرو مطابقت دارند. همچنین به نظر می رسد که پیکسل G10 دارای همان گوشه‌ها و لبه‌های گرد همیشگی باشد که در نسل فعلی پیکسل 7 پرو نیز دیده می‌شوند. در واقع، حتی بریدگی یا ناچ دوربین سلفی روی صفحه‌نمایش نیز درست مانند 7 Pro است.

صرفا جهت یادآوری، بهتر است بدانید که یک مدل ادعا شده دیگر به نام Pixel 7a نیز در اوایل ماه جاری میلادی در لیست آمازون ظاهر شد. و این خود نشانه بزرگی است مبنی بر اینکه این دستگاه ممکن است به زودی راهی بازار شود. با این حال، Wojciechowski تایید نکرده که Pixel G10 هم در روزهای آتی و در کنار Pixel 7a معرفی می‌شود یا نه. با این وجود، وبسایت خبری 9to5Google قبل از این هم دو دستگاه پیکسل با اسم رمز‌های Felix و Lynx را نیز شناسایی کرده بود که به زودی قرار است با نام‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو راهی بازار شوند.

گوگل گوشی مشابه پیکسل ۷ می سازد

در این گزارش، تایید شده که گوگل واقعا در آن زمان روی این دستگاه‌ها کار می‌کرده. پس طبیعی است که با توجه به خبرهای منتشر شده در این وبسایت، انتظار داشته باشیم که گوگل به واقع در حال کار بر روی یک مدل جدید پیکسل به نام پیکسل G10 باشد. با این اوصاف حداقل می‌توانیم بگوییم این گوشی مشابه پیکسل 7 پرو یعنی Pixel G10 در حد یک مدل آزمایشی است. البته می‌تواند کمی پیش از عرضه سری Pixel 8 معرفی شود. همچنین هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی نمونه اولیه Pixel G10 نداریم. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که این دستگاه احتمالا از نمایشگری ساخت BOE استفاده می‌کند. BOE با اپل هم در زمینه زنجیره تأمین آیفون‌ها همکاری می‌کند.

علاوه بر این، گوگل اشاره کرده است که دستگاه پیکسل جدید از حسگرهای اثرانگشت قرار گرفته در زیر نمایشگر استفاده خواهد کرد. سنسورهایی که ساخت شرکت کوالکام هستند. به عبارت دیگر، Pixel G10 دارای همان مشخصات پیکسل 7 پرو خواهد بود. اگر این حدس و گمان‌ها درست باشند، G10 به اندازه 7 Pro گوشی چشمگیری خواهد بود. جالب است بدانید که پیکسل 7 پرو اخیرا در رتبه بندی بنچمارک DxOMark از آیفون 14 پرو بهتر عمل کرده است.

خبر مرتبط: حسگر اولتراسونیک در Pixel 8 Pro