امروز نشریه معروف Digital Foundry ویدئویی از بررسی عملکرد فنی بازی Silent Hill 2 Remake بر روی کامپیوترها به نمایش گذاشت که با مشکلاتی همراه است.

عنوان موردانتظار Silent Hill 2 Remake مدتی است که عرضه شده و توانست هم نظر منتقدان و هم بازیکنان را به خود جلب کند و نمراتی قابل توجه به دست آورد. امروز کانال یوتیوب Digital Foundry ویدئویی از عملکرد نسخه کامپیوتر این بازی ارائه کرده، ویژگی‌های مختلف آن و کیفیت بصری‌اش را بررسی و در نهایت برخی از واضح‌ترین مشکلات آن را نیز نام برده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گرافیکی که در نسخه رایانه‌های شخصی وجود دارد اما کاربران پلی‌استیشن 5 از آن محروم شده‌اند، ری تریسینگ است که کیفیت بصری بازی را تا حد قابل توجهی افزایش داده است. در تنظیمات بازی و تنها با یک کلیک، می‌توانید تنظیمات ری تریسینگ سخت‌افزاری را فعال کنید. علاوه بر آن، بازی از تکنولوژی‌های آپ‌اسکیل مختلف مانند DLSS شرکت انویدیا نیز پشتیبانی می‌کند که تغییراتی واضح در بازی اعمال می‌کند.

عملکرد فنی بازی Silent Hill 2 Remake

زیبایی‌های بصری، به طور قطع بازی را چشم‌نوازتر می‌کنند اما در برخی صحنه‌ها، مشکلاتی در نرخ فریم وجود دارد و شاهد افت واضحی در مقدار آن هستیم. به گفته Digital Foundry، نرخ فریم کات‌سین‌ها و حرکات لباس‌ها در بازی بر روی 30 فریم بر ثانیه قفل شده که باعث می‌شود حرکاتی باگ‌مانند، ناخوشایند و غیرطبیعی را شاهد باشیم. یکی دیگر از مشکلاتی که در عملکرد فنی بازی Silent Hill 2 Remake به چشم می‌خورد، استفاده نامناسب از قابلیت Lumen در موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 است. استفاده نادرست و غیربهینه از این ویژگی، باعث شده برخی بافت‌ها، خصوصاً بافت چمن یا انعکاس‌های مختلف، به طرز واضحی سوسو بزند.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این بازی که بسیاری از کاربران را ناامید کرده، ایرادی به نام Stuttering است که به دلیل کاهش ناگهانی نرخ فریم در برخی صحنه‌ها به وجود می‌آید و ثانیه‌ای کوتاه از گیرکردن شخصیت اصلی یا بازی را باعث می‌شود. اگر اخبار عملکرد فنی بازی‌های اخیر را دنبال کرده باشید، می‌دانید که این مشکل در سایر بازی‌هایی که با موتور بازی‌سازی Unreal Engine ساخته شده‌اند نیز وجود داشته پس نمی‌توانیم این ایراد را به گردن تیم توسعه‌دهنده در استودیو Bloober Team بیندازیم. به گفته Digital Foundry، این مشکل به دلیل ظاهر شدن ناگهانی اشیاء در محیط به وجود می‌آید که باعث می‌شود گاهی اوقات در حرکات شخصیت اصلی، این گیرها را شاهد باشیم. این مشکل به طور کامل مربوط به موتور Unreal Engine 5 است و سازنده آن، یعنی اپیک گیمز، حتی در بازی خودشان یعنی عنوان محبوب Fortnite نیز نتوانسته‌اند این مورد را به طور کامل حل کنند.

در ویدئوی به اشتراک گذاشته شده در کانال یوتیوب Digital Foundry برخی مشکلات کوچک اما آزاردهنده دیگر نیز مطرح شده که به اندازه موارد ذکر شده فوق، مشکل‌ساز نیستند اما همچنان می‌توانند برای برخی از کاربران مشکل‌ساز شوند. برای برخی از این مشکلات، مادهایی به دست کاربران و علاقمندان بازی ساخته شده که در صورت تمایل، می‌توانید با تماشای ویدئو و مراجعه به وبسایت Nexusmods، مادهای موردنظر خود را پیدا، دانلود و بر روی بازی اعمال کنید. متاسفانه مشکلات بزرگتر تا به این لحظه فاقد راه‌حل بوده و نمی‌توان کاری برای رفعشان انجام داد. در هر حال، انتظار داریم که برخی مشکلات واضح، توسط استودیو Bloober Team و در قالب یک بروزرسانی، حل شوند. مشکل نهایی Stuttering نیز احتمالاً باید به دست شرکت اپیک گیمز رفع شود که برای این موضوع نیز همچنان مجبوریم که منتظر بمانیم.