شرکت سون از حلقه هوشمند 7 Ring رونمایی کرد که با حذف باتری و بلوتوث، اندازه آن بسیار کوچک است و طراحی بسیار زیبایی دارد.

با پیشرفت تکنولوژی، همواره نوآوری‌های زیادی در این زمینه مشاهده می‌شود. چند روز قبل کارمندان سابق شرکت اپل در شرکت هیومین از پین هوش مصنوعی Humane AI رونمایی کردند و امروز هم یک برند هندی به‌نام سون (Seven) از حلقه هوشمند جدید خود به‌نام 7 Ring رونمایی کرد. اگرچه اولین حلقه هوشمند سال ۲۰۱۳ توسط یک کمپانی انگلیسی معرفی شد، پس از آن این تکنولوژی پیشرفت زیادی نکرد. البته اکنون علاوه‌بر شرکت سون، سامسونگ هم در حال ساخت حلقه هوشمند است و نام بزرگ آن می‌تواند به این بازار رونق بیشتری ببخشد.

حلقه 7 Ring با قابلیت‌های NFC و UPI امکان پرداخت به‌جای کارت بانکی را فراهم می‌کند. به‌این ترتیب کاربر به‌راحتی با مشت کردن دست و قرار دادن آن جلوی دستگاه کارتخوان (POS) می‌تواند تراکنش مالی مورد نظر را با بهره‌مندی از قابلیت NFC انجام دهد. لزوم مشت کردن دست برای این است که از خواسته کاربر برای پرداخت مبلغ اطمینان حاصل شود و کلاهبرداران نتوانند بدون اطلاع کاربر به حساب او دسترسی داشته باشند. علاوه‌بر آن هنگام پرداخت مبالغ زیر ۶۰ دلار، نیازی به وارد کردن رمز حساب نیست.

باتری حلقه هوشمند 7 Ring

برای فعال‌سازی حلقه 7 Ring، ابتدا باید برنامه مخصوص آن راه‌اندازی شود که قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مثلا نظارت بر تراکنش‌ها، تعیین محدودیت برداشت و مسدود کردن حلقه در‌صورت گم کردن آن از قابلیت‌های این برنامه است. همچنین محدودیت تراکنش ماهانه معادل ۱۲۰ دلار وجود دارد که با ارائه ویدیو و تایید مشخصات کاربر سقف تراکنش تا ۲۴۰۰ دلار افزایش می‌یابد. همچنین کاربران هندی می‌توانند از مزایا و جوایز استفاده از 7 Ring بهره‌مند شوند.

یکی از نکات جالب 7 Ring، استفاده از نیروی دستگاه کارتخوان در طول تراکنش‌ها است. درحقیقت توسعه‌دهندگان با استفاده از این تکنولوژی باتری و بلوتوث دستگاه را حذف کرده‌اند و بنابراین این حلقه ابعاد بسیار کوچک و طراحی ظریفی دارد. علاوه‌بر آن، این حلقه در ۷ سایز مختلف عرضه شده است تا هر کاربر از حلقه متناسب با انگشت خود بهره ببرد. بدنه این حلقه از جنس زیرکونیا یا دی‌اکسید زیرکونیوم (ZrO2) ساخته شده و جای خط‌وخش روی آن باقی نمی‌ماند. همچنین این دستگاه گواهی IP68 را برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک دریافت کرده است.

حلقه هوشمند 7 Ring با قیمتی معادل ۸۵ دلار عرضه شده است، اما علاقمندان می‌توانند این دستگاه را با قیمتی معادل ۵۷ دلار از وب‌سایت رسمی سون با گارانتی ۵۵ ماهه و تعویض بی‌قید و شرط یک‌ساله خریداری کنند. البته فعلا این دستگاه فقط در بازار هند برای افراد محدودی عرضه شده است، اما انتظار می‌رود درصورت موفقیت عرضه عمومی آن هم آغاز شود.

نظر شما چیست؟ آیا در آینده حلقه‌های هوشمند جایگزین کارت بانکی می‌شوند یا شرکت‌ها از تجهیزات دیگری مانند حسگر اثر انگشت برای شناسایی کاربران و جایگزینی کارت‌های اعتباری استفاده خواهند کرد؟ نظرات خود را با ما در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: