برخی تحلیل‌گران، بر این باورند که شرکت سونی در حال برنامه‌ریزی برای شوکیسی جدید در ماه سپتامبر است. اگر این شوکیس واقعی باشد، احتمال معرفی پلی‌استیشن 5 پرو نیز در طی آن بسیار بالا خواهد بود.

تحلیل‌گری به نام ویلیام آگویلار معتقد است که مراسمی که سونی برای ماه سپتامبر معرفی کرده به طور قطع یک شوکیس جدید خواهد بود و این را از چندین منبع قابل اعتماد نیز شنیده است. برند پلی‌استیشن است لازم است که به مسئولیتی که در قبال سهام‌دارانش دارد احترام بگذارد و هر ساله، در هنگام پایان سال و قبل از رسیدن سال جدید، از محصولاتی که بر روی آن کار کرده و به زودی قصد فروشش را دارند، رونمایی کنند. در سال گذشته، ما در همین ماه جاری می‌دانستیم که عناوینی چون Stellar Blade، Rise of the Ronin، Concord، Final Fantasy VII Rebirth و Helldivers 2 در سال 2024 عرضه خواهند شد. متاسفانه امسال از هیچ برنامه‌ای از سوی پلی‌استیشن برای سال 2025 خبردار نیستیم.

واضح است که کمبود اطلاعات در مورد سال 2025، به نوعی به احتمال معرفی پلی‌استیشن 5 پرو ربط دارد زیرا این دستگاه نباید زودتر از موعد نیز معرفی شود چون ممکن است فروش نسخه پایه پلی‌استیشن 5 را تحت تاثیر قرار داده و باعث کاهش آن شود. واضح است که سونی برای معرفی بازی‌های جدید بر روی کنسول جدید و قدرتمندش مشتاق است اما مجبور شده تا معرفی رسمی کنسول، رونمایی از این بازی‌ها را نیز به تعویق بیندازد. از طرف دیگر، سال جاری، 20 سالگی برند پلی‌استیشن بوده و به طور قطع سونی برنامه‌هایی نیز جهت جشن گرفتن این رویداد در ذهن دارد.

پلی استیشن 5 پرو امسال معرفی می‌شود

آگویلار معتقد است که تا به این لحظه، نیمه اول عمر پلی‌استیشن 5 به پایان رسیده و در همین راستا، سونی به طور قطع قصد دارد مراسمی بزرگ برگزار کند و در جریان آن، از بازی‌هایی که در نیمه دوم عمر این کنسول منتشر خواهند شد، به طور کامل یا حداقل به صورت جزئی رونمایی کند. بهترین زمان برای برگزاری چنین مراسمی ماه سپتامبر بوده پس باید انتظار داشته باشیم که این شوکیس، بزرگ‌تر از قبلی‌ها ظاهر شود.

سخنان آگویلار واضح است و بسیاری از بازیکنان و علاقمندان پلی‌استیشن، هیچ ایده‌ای از برنامه‌های این شرکت برای سال 2025 ندارند. پس به طور قطع سونی باید شوکیس یا رویدادی در نظر داشته باشد تا بازیکنان را با برنامه‌هایی که برای 2025 در نظر دارد، آشنا کند. در طی همین رویداد، احتمال معرفی پلی‌استیشن 5 پرو به عنوان کنسول قدرتمندتر و میان‌نسلی سونی بالاست. حال باید منتظر اخبار رسمی از سوی این شرکت محبوب باشیم.