بر اساس گزارشی که از مرکز اصلی این شرکت در کره جنوبی منتشرشده، سامسونگ انتظار دارد که در سال جاری میلادی حدود 260 میلیون گوشی هوشمند به فروش برساند و هدف‌گذاری کرده تا این رقم را در سال 2023 به 270 میلیون گوشی سامسونگ برساند. رکورد اوج فروش محصولات این شرکت به سال 2017 برمی‌گردد که سامسونگ موفق شد در آن سال 320 میلیون گوشی هوشمند به فروش برساند. از آن زمان تاکنون سامسونگ موفق نشده به رکورد بالای 300 میلیون دست پیدا کند.

تخمین جدید فروش 260 میلیون گوشی در سال جاری، حدوداً 10 میلیون بیشتر از فروش این شرکت در سال گذشته است. به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد در سال آینده، 10 میلیون گوشی دیگر هم به رکورد فعلی خود اضافه کند. برای دست‌یابی به این هدف، سامسونگ بیشتر تمرکز خود را روی گوشی‌های تاشو گذاشته است. گوشی‌های پرچم‌دار گران‌قیمتی که می‌توانند به این شرکت کمک کنند تا بدون نیاز به افزایش حجم فروش در بازار، بتواند میزان سودآوری خود را بالاتر ببرد.

Samsung-product-line

به‌جای چشم‌پوشی کردن از سود بالای هر محصول و در عوض فروش تعداد زیادی از گوشی‌های ارزان‌قیمت در سال 2023، سامسونگ قصد دارد تا با تغییر سیاست‌های خود، بیشتر روی فروش گوشی‌های گران‌قیمتی که سود بیشتری هم برای شرکت دارند تمرکز کند. در این میان پیش‌بینی می‌شود که گوشی‌های تاشو سامسونگ به‌عنوان پرچم‌دارهای بی‌رقیب در بازار، متوسط نرخ رشد سالانه 80 درصدی را تا سال 2024 تجربه کنند.

گوشی‌های سری S هم که سال‌هاست به‌عنوان پرچم‌داران اصلی سامسونگ در حال رقابت با گوشی‌های پرچم‌دار شرکت‌های دیگر هستند. ازاین‌رو سامسونگ قصد دارد تا 60 میلیون نسخه از گوشی‌های پریم یوم سری S و Z را در کنار 210 میلیون نسخه از گوشی‌های سری A در سال آینده روانه بازار کند. روی گوشی‌های تاشو اما نمی‌توان حساب ویژه‌ای باز کرد. چراکه هرلحظه ممکن است کمپانی‌های تولیدکننده چینی دیگر هم گوشی‌های تاشو خود را از انحصار درآورده و در بازار جهانی عرضه کنند.

بازاری که فعلاً سامسونگ در آن بی‌رقیب است. این رقبای بالقوه هم‌توان لازم رادارند تا حکمرانی سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو را به چالش بکشند و با ارائه قیمت‌های رقابتی سهمی از بازار سامسونگ را تصاحب کنند. این موضوعی است که باعث می‌شود حاشیه سود سامسونگ از گوشی‌های تاشو به خطر بیفتد. این گزارش همچنین ذکر کرده است که سامسونگ قصد دارد گوشی‌های تاشو سری Z خود در سال آینده را با طراحی بهینه‌سازی شده، دوام بهتر و خط تای کوچک‌تر به بازار عرضه کند.

خبر مرتبط: بالاتر رفتن ایمنی اسکنر اثر انگشت سامسونگ