گزارش جدیدی از خبرگزاری آنلاین SamMobile منتشرشده است که به نکته جالبی اشاره می‌کند. در این گزارش ذکر شده است که سامسونگ در حال حاضر روی بهبود امنیت اسکنرهای اثرانگشت خود، کار می‌کند. یکی از پیشرفت‌های عمده‌ای که این برند تولیدکننده گوشی تلفن همراه به دنبال آن است، جایگزین کردن اسکنرهای اثرانگشت کوچک چندنقطه‌ای با یک اسکنر اثرانگشت منفرد اما بزرگ‌تر است. اسکنری که می‌تواند همزمان چندین اثرانگشت را اسکن کند و طبق گزارش‌ها، منطقه اسکن بزرگ‌تری خواهد داشت. در ارتباط با تقویت اسکنر اثرانگشت سامسونگ در ادامه بیشتر بخوانید.

به گفته Deiter May، مدیرعامل شرکت ISORG فرانسه، سامسونگ ممکن است به‌زودی این فناوری نوین خود را روی پنل‌های OLED آینده‌اش بگنجاند. اگر خبر ندارید، ISORG شرکتی است که اسکنرهای اثرانگشت را برای گوشی‌های هوشمند از برندهای مختلف تولید می‌کند. علاوه بر این، خود سامسونگ هم قبلاً فاش کرده است که پنل‌های نسل بعدی OLED 2.0 از این فناوری بانام اسکنر All-in-One استفاده خواهند کرد.

اسکنر اثرانگست سامسونگ

با این فناوری اسکن اثرانگشت جدید می‌توان هویت کاربر را با سه اثرانگشت به‌طور همزمان تأیید کرد، که یعنی این اسکنر جدید حدود 2.5 x 10-9 برابر (یا 2,500,000,000) امن‌تر از یک اسکنر اثرانگشت معمولی است. ایده کلی این است که گوشی بتواند از کل صفحه‌نمایش برای اسکن همزمان سه اثرانگشت استفاده کند.

طبق گزارش اردیبهشت‌ماه ISORG، سامسونگ احتمالاً تا سال 2025 پنل‌های OLED 2.0 را روانه بازار خواهد کرد. ازآنجایی‌که مدل‌های جدید آیفون برای قفل‌گشایی به Face ID متکی هستند، مدیرعامل این شرکت فرانسوی در مصاحبه‌ای با OLED-inc اظهار داشت که پیش‌بینی نمی‌کند اپل درگیر تکنولوژی اسکنر اثرانگشت چندگانه شود.

درنتیجه، پیش‌بینی می‌شود که سامسونگ علاوه بر تبدیل‌شدن به اولین سازنده‌ای که گوشی‌هایش امکان اسکن چندگانه اثرانگشت را فراهم می‌کند، بر صنعت گوشی‌های هوشمند در بخش حسگر All-in-One نیز تسلط یابد. بسیاری از OEM های مهم قبلاً به فناوری سنسور اثرانگشت فعلی مهر تأیید ایمنی داده‌اند و در حال حاضر ما درواقع با هیچ مشکل امنیتی قابل‌توجهی که توسط فناوری حسگر اثرانگشت ایجادشده باشد مواجه نشده‌ایم.

به هر شکل گفته می‌شود که فناوری اسکنر اثرانگشت سامسونگ در آینده حدود 2.5 میلیارد برابر از مدل فعلی آن ایمن‌تر است. هرچند همین حالا هم مشکلی در این بخش نداریم، اما تصور یک سنسور 2.5 میلیارد ایمن‌تر در آینده‌ای نزدیک واقعاً جذاب است!

خبر مرتبط: حمله بد‌افزار ها به سامسونگ و ال جی!