قابلیت اشتراک صفحه‌نمایش (Screen Sharing) هنگام تماس تصویری و همچنین قابلیت استفاده از تماس تصویری در حالت افقی به‌جای پرتره (عمودی) به واتس‌اپ اضافه شده است.

شرکت متا با به‌روزرسانی‌های متعدد در تلاش است تا پیام‌رسان واتس‌اپ را کاربردی‌تر کند. براین‌اساس مارک زاکربرگ، اعلام کرده که در آخرین به‌روزرسانی، قابلیت Screen Sharing در طول تماس ویدئویی به این پلتفرم اضافه شده است.

آپدیت جدید واتساپ

متا همچنین اخیرا از قابلیت‌های دیگری مانند ارسال پیام‌های ویدئویی و چندین ویژگی امنیتی دیگر رونمایی کرده تا در بازار رقابت با دیگر پیام‌رسان‌ها بتواند کاربران بیشتری را جذب کند.

با قابلیت اشتراک صفحه در تماس ویدئویی، همان‌طور که از نامش پیداست کاربران می‌توانند انواع عکس، ویدئو و متن را در طول تماس ویدئویی با مخاطب خود به اشتراک بگذارند.

این قابلیت چند ماه است که در حال توسعه قرار دارد و پیش از این خرداد ماه برای کاربران نسخه بتا واتس‌اپ عرضه شده بود. برای استفاده از این قابلیت، کاربران باید گزینه اشتراک‌گذاری را انتخاب کنند و سپس با ۲ گزینه اشتراک‌گذاری برنامه‌ای خاص یا اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش بدون محدودیت مواجه خواهند شد. البته پلتفرم‌های زوم و اسکایپ هم از قابلیت اشتراک‌گذاری تصویر با گزینه‌های بسیار مشابه برخوردار هستند.

همچنین در کنار این قابلیت، پشتیبانی از حالت افقی در تماس تصویری برای بهره‌مندی از زاویه عریض‌تر نسبت به حالت پرتره ارائه شده است. این قابلیت هنگام استفاده از ویژگی اشتراک‌گذاری تصویر قابل استفاده است.

البته مانند بقیه قابلیت‌های واتس‌اپ، اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش هم در ابتدا برای گروه کوچکی از کاربران عرضه شده و در آینده برای بقیه کاربران عرضه می‌شود. پس اگر این قابلیت برای شما فعال نشده است، با به‌روزرسانی‌های بعدی برای شما هم فعال خواهد شد.

اخبار مرتبط: