گوگل در حال آماده شدن برای بستن برنامه اختصاصی Street View در اندروید است ولی این ویژگی را در Google Maps حفظ می‌کند. در پست «APK Insight»، آخرین نسخه برنامه‌ای را که Google در Play Store آپلود کرده است، به‌دست آورده‌ایم. وقتی این فایل‌ها (در مورد برنامه‌های اندرویدی به نام APK) را دکامپایل می‌کنیم، می‌توانیم خطوط مختلفی از کد را در آن که اشاره به‌ویژگی‌های احتمالی آینده دارد را ببینیم.

به خاطر داشته باشید که Google ممکن است برخی از این ویژگی‌ها را وارد کند یا ممکن است وارد نکند، و تفسیر ما از اینکه آنها ممکن چه ویژگی‌هایی باشند ممکن است ناقص باشد. بااین‌حال، سعی خواهیم کرد مواردی را که به اتمام نزدیک‌تر هستند فعال کنیم، تا به شما نشان دهیم در صورت ارسال، چگونه ظاهر خواهند شد.

نمای خیابان Google روشی آسان برای مشاهده 360 درجه تقریباً هر خیابان معینی در این سیاره است، که برای درک مقصد بعدی سفر یا کاوش در جهان از آسایش‌خانه بسیار عالی است. درحالی‌که اپلیکیشن Google Maps مدت‌هاست که یک راه آسان برای ورود به نمای خیابان ارائه می‌دهد، یک برنامه اختصاصی نمای خیابان در اندروید و iOS نیز وجود دارد.

این برنامه مستقل به دو گروه متمایز از افراد خدمات می‌دهد، کسانی که می‌خواهند نمای خیابان را عمیقاً مرور کنند و کسانی که می‌خواهند تصاویر 360 درجه خود را به اشتراک بگذارند. با توجه به اینکه برنامه Google Maps محبوب‌تر از نمای خیابان پشتیبانی می‌کند و Google یک برنامه وب «Street View Studio» را برای مشارکت‌کنندگان ارائه می‌دهد. جای تعجب نیست که بدانیم این شرکت اکنون در حال آماده‌سازی برای بستن برنامه اختصاصی Street View است.

نمای کلی برنامه Street View

در آخرین به‌روزرسانی، نسخه 2.0.0.484371618، گوگل تعداد انگشت‌شماری از اعلامیه‌های منسوخ شدن/خاموش شدن برنامه نمای خیابان را آماده کرده است. این اعلان‌ها هنوز در برنامه امروز قابل‌مشاهده نیستند، اما تیم ما موفق شد آنها را فعال کند. در این اخطار، Google تأیید می‌کند که برنامه نمای خیابان در تاریخ 31 مارس 2023 بسته می‌شود و کاربران را تشویق می‌کند به Google Maps یا استودیو نمای خیابان تغییر مکان دهند.

برنامه نمای خیابان (Street View) در حال حذف شدن است. این برنامه از بین می‌رود و پشتیبانی در 21 مارس 2023 به‌پایان می‌رسد. برای انتشار ویدیوی 360 خود، به استودیوی نمای خیابان بروید. برای مشاهده نمای خیابان و افزودن Photo Sphere، از Google Maps استفاده کنید. بااین‌حال، یکی از ویژگی‌هایی که با از بین رفتن برنامه نمای خیابان به‌طور کامل خاموش می‌شود، «مسیرهای عکس» است.

Photo Paths که اولین بار در سال گذشته راه‌اندازی شد، به‌عنوان راهی بود که تقریباً به هرکسی که یک تلفن هوشمند دارد اجازه می‌داد عکس‌های دو بعدی ساده‌ای از یک جاده یا مسیری که هنوز توسط نمای خیابان مستند نشده بود، ارائه دهد. برخلاف سایر ویژگی‌های برنامه نمای خیابان، هیچ جایگزینی برای Photo Paths در برنامه وب یا برنامه Google Maps وجود ندارد.

خبر مرتبط: گوگل لنز رسما به صفحه اصلی گوگل اضافه شد