گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی Western Digital به‌صورت رسمی کارت حافظه 4 ترابایتی SanDisk Extreme Pro را با سرعت 104 مگابایت‌برثانیه به‌نمایش گذاشت و اعلام کرد این حافظه سال 2025 میلادی معرفی خواهد شد.

همان‌طورکه می‌دانید، دنیای تکنولوژی با سرعت بسیار زیادی حرکت می‌کند و کمپانی‌های بزرگ برای رقابت‌ با یک‌دیگر از محصولات فوق‌‌پیشرفته رونمایی می‌کنند که درمقایسه‌با نسل‌های پیشین عملکرد چشم‌نوازی را به‌نمایش می‌گذارد. همچنین، به‌نظر می‌رسد نسل درایوها و کارت‌های حافظه با ظرفیت بالا نسبت‌به گذشته پیشرفت عظیمی داشته و کمپانی آمریکایی Western Digital به‌صورت رسمی از حافظه SanDisk Extreme Pro با فضای ذخیره‌سازی 4‌ ترابایتی برای لپ‌تاپ‌ها، دوربین‌ها و سایر دستگاه‌های سازگار رونمایی کرد که با یک شیار SD Card می‌تواند نیازهای کاربران را برطرف سازد.

کمپانی بزرگ Western Digital با ارائه پیش‌نمایش کارت حافظه SanDisk Extreme Pro با ظرفیت 4 ترابایتی اعلام کرد این محصول از سال 2025 میلادی دردسترس عموم کاربران برای رفع نیازهایشان قرار می‌گیرد؛ بنابراین، نباید در سال‌جاری منتظر حضور آن در بازار باشیم. وب‌سایت تخصصی AnandTech اظهار کرد این کارت حافظه از استاندار Ultra High Speed-I یا به‌اختصار UHS-I پشتیبانی می‌کند که اطلاعات موجود در حافظه را با سرعت 104 مگابایت‌برثانیه درحالت UHS104 جا‌به‌جا کند که برای کارت حافظه با ظرفیت 4 ترابایتی فوق‌العاده بالا محسوب می‌شود.

کمپانی Western Digital

علاوه‌براین، وب‌سایت AnandTech اظهار کرد کارت حافظه SanDisk Extreme Pro از سرعت نوشتن ترتیبی حداقلی 3 مگابایت‌برثانیه بهره می‌برد که برای پشتیبانی از ویدئو 8K کافی خواهد بود؛ البته باید اشاره کنیم ازنظر تکنولوژی و قدرت درمقایسه‌با حافظه‌های SATA III SSD حرفی برای گفتن ندارند، چراکه درایوهای حالت جامد نسل گذشته از حداکثر سرعت 550 مگابایت‌برثانیه برخوردار بود. ازسوی‌دیگر، درایورهای M.2 NVMe در دنیای فناوری وجود دارند، اما مقایسه آن‌ها با کارت حافظه SanDisk Extreme Pro درست نیست، چراکه عملکرد آن‌ها در یک حوزه قرار نمی‌گیرد.

بااین‌حال، اگر به‌فکر افزایش حافظه لپ‌تاپ‌هایتان هستید و فضای کافی برای اضافه‌کردن درایور ندارید، می‌توان گفت کارت حافظه 4 ترابایتی SanDisk Extreme Pro مناسب‌ترین پیشنهاد برای شما محسوب می‌شود. ازسوی‌دیگر، برچسب قیمتی عاملی بسیار مهم برای محبوبیت و فروش بالای این محصول به‌شمار می‌رود! کمپانی Western Digital می‌گوید این کارت حافظه با قیمت 139.99 دلار به‌فروش می‌رسد؛ درصورتی‌که حافظه‌های microSD با ظرفیت 1.5 ترابایت با قیمت 109.99 دلار در بازار آمریکا به‌فروش می‌رسند.

اخبار مرتبط: