گفته می‌شود کروم‌بوک جدید سامسونگ قرار است با قابلیتی جذاب، در طی رویداد Chromebook Showcase شرکت گوگل در شهر نیویورک، معرفی شود.

چند سال قبل، شرکت سامسونگ یک کروم‌بوک به بازار عرضه کرد و حال به نظر می‌رسد در سال‌جاری، قصد دارد این مسیر را ادامه دهد. این کروم‌بوک جدید، قرار است گلکسی کروم‌بوک پلاس نام داشته باشد و بر طبق شایعات، به قابلیت رنگ‌بندی انطباقی مجهز خواهد بود. رابی پین از Chrome Unboxed این خبر را درج کرده و گفته می‌شود آن را منابعی رسمی و قابل اعتماد به دست آورده است. بر طبق اسناد کشف شده توسط وی، تکنولوژی برای کروم‌بوک‌های با صفحه نمایش OLED در دست ساخت است که به کمک آن، رنگ‌بندی و دمای رنگ‌ها، با محیطی که دستگاه در آن قرار گرفته، منطبق می‌شود!

کروم‌بوک جدید سامسونگ از این تکنولوژی انقلابی استفاده‌ای مفید خواهد کرد و گفته می‌شود چنین چیزی می‌تواند صنعت کروم‌بوک را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. جالب است بدانید که شرکت اپل در مک‌بوک‌های خود از قابلیتی مشابه استفاده می‌کند که True Tone نام دارد. اگر این مسئله واقعیت داشته باشد، حتی نحوه تعامل کاربران با صفحه نمایش کروم‌بوک‌های جدید نیز دگرگون خواهد شد.

در نسل جدید کروم‌بوک‌ها، به کمک تکنولوژی که در آنان لحاظ شده، وضعیت نوردهی محیط به‌صورت هوشمند سنجیده می‌شود و سپس طیف و دمای رنگ‌ها بر همین اساس به صورت لحظه‌ای تغییر کرده و تنظیم می‌شود. بدین ترتیب، در هر محیطی که باشید، واضح‌ترین و بهترین صفحه نمایش را خواهید داشت که کار با آن به هیچ وجه چشمتان را خسته نمی‌کند.

کروم‌بوک جدید سامسونگ

در کروم‌بوک جدید سامسونگ سنسوری برای تشخیص نور تعبیه شده که کوچک‌ترین تغییرات وضعیت نوردهی محیط را بررسی می‌کند و با دقتی بالا، تنظیمات صفحه نمایش را مطابق با این شرایط محیطی، تغییر می‌دهد. گفته می‌شود که سامسونگ می‌خواهد از دوربین دستگاه نیز برای تشخیص بهتر نوردهی محیط کمک بگیرد تا دقیق‌ترین اطلاعات را به دست آورد.

قابل ذکر است که در اطلاعات به دست آمده، گفته شده تکنولوژی جدید، تشخیص نور محیطی در شب را هدف گرفته است. از طرف دیگر، کروم‌بوک‌ها گزینه‌ای در شکل یک نوار دارند که به کمک آن، دمای رنگ‌ها تنظیم می‌شود. پس احتمال می‌دهیم تکنولوژی جدید فقط مختص به نور شب باشد و خبری از تنظیم خودکار رنگ‌ها در روز نیست. متاسفانه این تصمیمی عجیب است زیرا عمده کاربران نیاز چندانی به تغییر دمای رنگ‌ها در شب ندارند و اکثراً یک بار اقدام به تنظیم آن می‌کنند. مشکل اصلی در روز و در شرایط پر نور به وجود می‌آید.

انتظار داریم گلکسی کروم‌بوک پلاس با صفحه نمایش 15.6 یا 16 اینچی به بازار عرضه شود که روندی عادی برای کروم‌بوک‌ها به حساب می‌آید. باید دید در روز رونمایی رسمی، چه اطلاعات بیشتری از این دستگاه موردانتظار سامسونگ منتشر خواهد شد.