امروز وبسایت 91 Mobiles در پایگاه داده Geekbench هدست واقعیت مجازی سامسونگ را به همراه اطلاعاتی از سخت‌افزار آن رویت کرد.

در پایگاه داده Geekbench اسمی از این دستگاه آورده نشده اما برخی مشخصات سخت‌افزاری آن از جمله 16 گیگابایت حافظه رم، باعث شده کاربران تصور کنند که این همان هدست موردانتظار غول کره‌ای است. علاوه بر حافظه رم، مشخص شد که تراشه این دستگاه 6 هسته‌ای بوده که نمی‌تواند متعلق به گوشی جدیدی باشد زیرا اکثر تراشه‌های امروزی برای گوشی‌های هوشمند، دارای 8 هسته هستند. بر طبق شایعات، تراشه این هدست Snapdragon XR2+ Gen 2 ساخته شرکت کوالکام است که آن نیز دقیقاً 6 هسته به چیدمان 4 و 2 دارد.

در صفحه مشخصات هدست واقعیت مجازی سامسونگ در Geekbench، ذکر شده که فرکانس پایه تراشه این دستگاه برابر با 2.36 گیگاهرتز است که بسیار به مقدار اعلام شده 2.4 گیگاهرتز برای تراشه Snapdragon XR2+ Gen 2 نزدیک است. شماره مدل این دستگاه نیز بر طبق اعلام قبلی از سوی افشاگری به نام Ronald Quandt، نشان می‌دهد که با یک هدست واقعیت مجازی طرف هستیم و بالاخره این دستگاه موردانتظار سامسونگ پیشرفتی واضح در مراحل ساخت به خود دیده است.

اطلاعات هدست واقعیت مجازی سامسونگ

همانطور که می‌دانید، تمامی این اطلاعات شایعاتی بیش نبوده و نمی‌توان به هیچکدام اطمینان کرد. با این حال، دستگاهی با تراشه 6 هسته‌ای به احتمال زیاد همان هدست واقعیت مجازی باشد. علاوه بر آن، مشخص شد که این دستگاه از سیستم عامل اندروید 14 استفاده می‌کند. این نیز با یکی از گزارشاتی که ماه قبل معرفی شد، همخوانی دارد زیرا در آن گزارش درج شده بود که هدست سامسونگ قرار است بر پایه اندروید باشد. چندی پیش ثبت اختراع این محصول نیز نشان داد که سیستم عامل آن اندروید XR خواهد بود.

در زمینه قابلیت‌های هدست واقعیت مجازی سامسونگ نیز تا به این لحظه اطلاعات خاصی در دست نداریم اما ظاهراً قرار است ویژگی مشابه Persona در اپل ویژن پرو برای آن لحاظ شود. در کنار آن، چندین سنسور مختلف در این دستگاه تعبیه شده تا محیط اطراف را به طور دقیق بررسی کند و تجربه‌ای راحت و بدون دردسر برای کاربر مهیا کند. در نهایت گفته می‌شود این محصول ممکن است سنسورهایی جهت پایش وضعیت سلامتی و اطلاعات مختلف مربوط به سلامتی کاربر داشته باشد و از این لحاظ نیز بتواند سودمند واقع شود.