سامسونگ خرداد ماه امسال از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP3 رونمایی کرد. اکنون این شرکت تصمیم به رونمایی از سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ یعنی ISOCELL HPX گرفته است که این سنسور نیز ۲۰۰ مگاپیکسلی است. در ادامه به مشخصات رونمایی شده از این سنسور می‌پردازیم.

سنسور ISOCELL HPX، دارای اندازه پیکسل 0.56 میکرون است. این ابعاد مساحت ماژول دوربین را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد و در نتیجه بدنه گوشی می‌تواند نازک‌تر باشد. بیش‌تر نیز سامسونگ از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 رونمایی کرده بود. اما سنسور جدید سامسونگ دارای عمق رنگ فوق‌العاده زیادی است.

سامسونگ درون سنسور ISOCELL HPX از فناوری پیشرفته DTI یا Deep Trench Isolation استفاده کرده است که با استفاده از آن هر پیکسل ایزوله می‌شود و حساسیت سنسور برای ثبت تصاویر نیز بهبود می‌یابد. از این رو می‌توان وضوح را در ثبت تصاویر بیشتر مشاهده کرد.

سنسور ISOCELL HPX به لطف فناوری Super QPD دارای فوکوس خودکار و خیلی سریع نیز هست و با فناوری Tetra Pixel، سنسور می‌تواند ۱۶ پیکسل را در یک پیکسل بزرگ‌تر ادغام کند.

از این رو با پیکسل‌های بزرگ‌تر می‌توان شاهد تجربه بهتر در عکاسی شب و ثبت نور درون تصاویر تاریک بود. طبق گفته سامسونگ این سنسور با توجه به میزان نور محیط و ادغام شدن پیکسل‌ها می‌تواند ابعاد پیکسل 0.56 میکرون، 1.12 میکرون و 2.24 میکرون داشته باشد. در این سه حالت دوربین دستگاه تصاویر را به ترتیب با رزولوشن ۲۰۰، ۵۰ و ۱۶ مگاپیکسلی ثبت می‌کند که کاملاً مناسب است.

samsung-isocell-HPX-structure

به گفته سامسونگ عملکرد پویا و قابل تغییر سنسور ISOCELL HPX، باعث می‌شود تا تصاویر واضح‌تر نیز ثبت شوند. از این رو دیگر در شرایط نوری کم نیز امکان ثبت تصاویر مناسب و با وضوح بالا وجود دارد.

علاوه بر این سنسور ISOCELL HPX امکان فیلم برداری با کیفیت 8K و فریم ریت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. همچنین این سنسور از HDR درون دو کیفیت فیلم برداری 4K و FHD نیز پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ همچنین اشاره کرده است که این سنسور در شرایط نوری متفاوت می‌تواند میزان سایه‌ها و میزان نور سفید را در سه حالت کم، متوسط و زیاد تغییر دهد و در نهایت با توجه به این میزان نور سفید، بهترین حالت ممکن HDR در تصاویر و ویدیوها اعمال می‌شود.

علاوه بر این سنسور ISOCELL HPX امکان ثبت بیش از ۴ تریلیون رنگ را دارد. به بیان دیگر این سنسور می‌تواند از عمق رنگی ۱۴ بیتی پشتیبانی کند که نسبت به عمق رنگی ۱۲ بیتی در گذشته، ۶۴ برابر بیشتر رنگ‌ها را ثبت می‌کند. تصاویر ثبت شده با عمق رنگی ۱۲ بیتی امکان ثبت بیش از ۶۸ میلیارد رنگ را دارد.

سامسونگ هنوز به زمان در دسترس بودن و عرضه این سنسور شاره نکرده است. اما انتظار داریم تا در هفته‌های آینده اخباری درباره این زمان منتشر شود.

نظر شما درباره این سنسور جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ چیست؟ به نظر شما این سنسور برای اولین بار در چه دستگاهی استفاده خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: تراشه‌های جدید سامسونگ با گواهینامه Bluetooth SIG