سامسونگ رسما تأیید کرد که در سال جاری میلادی از عینک هوشمند واقعیت ترکیبی (XR) رونمایی خواهد کرد.

در رویداد هیجان‌انگیز آنپکد سامسونگ که در پاریس برگزار شد، این شرکت کره‌ای از هفت دستگاه جدید رونمایی کرد که همگی از هوش مصنوعی قدرتمند Galaxy AI بهره می‌برند. پس از معرفی قابلیت‌ها و قیمت‌گذاری این دستگاه‌ها، سامسونگ خبر خوشی برای طرفداران واقعیت مجازی و افزوده داشت: هدست XR سامسونگ در سال جاری عرضه خواهد شد.

سامسونگ اوایل سال جاری از توسعه‌ یک عینک هوشمند واقعیت ترکیبی (XR)» خبر داد و اعلام کرد که این محصول در آینده‌ای نزدیک عرضه خواهد شد. اما تابه‌امروز، اطلاعات زیادی در مورد این محصول در دسترس نبود. در رویداد اخیر آنپکد که در کره‌ جنوبی برگزار شد، این شرکت اعلام کرد که عینک هوشمند واقعیت ترکیبی آن‌ها در سال جاری معرفی خواهد شد.

عینک XR سامسونگ به‌عنوان رقیب ویژن پرو معرفی می‌کند

بااین‌حال، سامسونگ به‌طور شفاف اعلام نکرده است که آیا صرفا از این دستگاه در سال جاری رونمایی می‌کند یا عرضه‌ی آن را نیز برای امسال درنظرگرفته است. به احتمال زیاد، سامسونگ حداقل تا پایان سال جاری از این عینک هوشمند واقعیت ترکیبی به‌صورت رسمی رونمایی خواهد کرد. اما عرضه‌ آن احتمالا به اوایل سال آینده‌ میلادی و احتمالا همزمان با معرفی گوشی‌های سری گلکسی S25 در سه ماهه‌ اول 2025 موکول شود.

بر اساس گزارش‌ها، اولین عینک هوشمند واقعیت ترکیبی (XR) سامسونگ از یک نسخه‌ سفارشی‌شده‌ سیستم‌عامل اندروید گوگل که برای هدست‌های XR طراحی شده، بهره خواهد برد. همچنین گفته می‌شود این عینک واقعیت ترکیبی از یک تراشه‌ ساخت کوالکام، به احتمال زیاد اسنپدراگون XR2 نسل 2+ که چند ماه پیش رونمایی شد، استفاده می‌کند.

علاوه‌براین، ممکن است در این عینک واقعیت ترکیبی از دو صفحه‌ نمایش میکرو OLED یا OLEDoS با تراکم پیکسلی چشمگیر 3500ppi استفاده شود که توسط شرکت eMagin، زیرمجموعه‌ بخش نمایشگر سامسونگ، تولید شده‌اند. انتظار می‌رود این عینک هوشمند واقعیت ترکیبی یک محصول رده‌بالا باشد که با گوشی‌های هوشمند گلکسی (و احتمالا لپ‌تاپ‌های سامسونگ) سازگاری داشته باشد. بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ قصد دارد این محصول را به عنوان رقیب مستقیمی برای عینک واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو با قیمت 3500 دلار معرفی کند یا خیر.