به‌نقل از یک نشریه کره‌ای، سامسونگ تاریخ عرضه عینک هوشمند واقعیت گسترده «XR» را به‌دلیل مشخصات فنی عینک ویژن پرو تا شش ماه به‌تعویق می‌اندازد.

طبق گزارشی از خبرگزاری کره‌ای اس‌بی‌اس، کمپانی سامسونگ قصد داشت اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی تولید انبوه عینک‌های واقعیت گسترده یا XR را آغاز کند؛ اما با معرفی عینک ویژن پرو و قابلیت‌های باورنکردنی آن مدیران ارشد و تیم تحقیق‌و‌توسعه عینک‌های هوشمند تصمیم گرفتند عرضه دستگاه را حداقل تا اواسط سال ۲۰۲۴ به‌تعویق بیاندازند.

طبق گزارش‌ها و شایعات پیرامون این خبر، می‌توان گفت سامسونگ می‌خواهد عینکی به بازار عرضه کند که قابلیت‌های لازم را برای رقابت با عینک هوشمند غول کوپرتینویی داشته باشد؛ سامسونگ در سال‌های اخیر با شکست‌های سنگینی در ساخت تراشه‌ها و گوشی‌های هوشمند سری نوت مواجه شد و علاقه‌ای به متحمل شدن شکستی دیگر ندارد.

جی‌اس‌ام آرنا نوشت، سامسونگ قرار است نگاهی کلی به‌دستگاه داشته باشد و در سریع‌ترین زمان ممکن عملکرد عینک واقعیت گسترده را با تغییر نمایشگر‌ها، سنسور‌ها و تراشه بهبود بخشد. تحلیل‌گران اشاره کردند برای بهبود عملکرد داخلی عینک، سامسونگ با کمپانی تایوانی کوالکام همکاری می‌کند تا تراشه‌ای مناسب نیاز‌های دستگاه ساخته شود؛ همچنین غول فناوری کره‌ای از گوگل درخواست کرده است تا سیستم‌عاملی مبتنی‌بر اندروید بسازد تا محیط کاربری برای همه مصرف‌کنندگان آشنا به‌نظر برسد.

هدست XR سامسونگ به دلیل اپل ویژن پرو به تاخیر افتاد

برخی کارشناسان معتقدند که چنین تاخیری می‌تواند دلایل دیگری نظیر کمبود زنجیره تامین قطعات لازم برای ساخت عینک هوشمند XR داشته باشد. در روزهای اخیر نیز با خبرهای متفاوتی از کمبود زنجیره تامین قطعات برای ساخت ویژن پرو روبه‌رو هستیم؛ به‌گزارش فایننشال تامیز، اپل امیدوار بود سال ۲۰۲۴ حدود یک میلیون دستگاه روانه بازار می‌کند، اما به‌دلیل کمبود قطعات در واحد‌های تولیدی این رقم به ۴۰۰ هزار دستگاه کاهش یافت.

علاوه‌براین، تعدادی از علاقه‌مندان حوزه واقعیت ترکیبی و گسترده براین باورند که کمبود‌های کمپانی اپل برای ساخت ویژن پرو، انگیزه‌های لازم را برای بررسی مجدد عینک هوشمند XR به سامسونگ می‌دهد تا این شرکت بتواند بهترین تکنولوژی را برای عرضه عینک خود به‌کار ببرد تا مثل همیشه در کورس رقابت باقی بماند.

اخبار مرتبط:‌ تولید عینک ویژن پرو به مشکل خورد