همانطور که می‌دانید، سامسونگ قصد دارد در زمینه واقعیت پردازشی با اپل رقابت کند و حالا، باتری عینک واقعیت مجازی سامسونگ در سیستم‌های استاندارد ثبت شده است.

مراسم بعدی سامسونگ قرار است در چهارم مرداد ماه برگزار شود و طبق شایعات، در این مراسم شاهد رونمایی از دستگا‌ه‌های تاشو سری 5، سری تب اس 9 و سری گلکسی واچ 6 خواهیم بود. اما در این میان، شایعاتی هم وجود دارد که اعلام کردند سامسونگ قرار است در همین مراسم از یک هدست واقعیت ترکیبی برای رقابت با هدست ویژن پرو اپل رونمایی کند.

البته هنوز هیچ تاییدیه رسمی از سوی سامسونگ برای اثبات این موضوع منتشر نشده است. باید بدانید که سامسونگ برای دسنگاه‌های دیگری که قرار است در این مراسم رونمایی شوند، تیزر‌هایی را منتشر کرده که وجود آن‌ها را تایید می‌کند. حالا طبق گزارش یکی از سایت‌های خبری، باتری عینک واقعیت مجازی سامسونگ برای دریافت استاندارد‌های خاصی، وارد سیستم شده است.

این باتری با اسم رمز EB-BI610ABY در سیستم ثبت شده و انتظار می‌رود که از آن برای تامین انرژی هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ به شماره مدل SM-I120 استفاده شود. ثبت این باتری برای دریافت چند استاندارد انجام شده که شامل استاندارد کره جنوبی، هند و چین می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که سامسونگ ممکن است هدست خودش را به صورت همزمان در سه بازار کره، چین و هند معرفی کند و آن در دسترس عموم قرار دهد.

باتری هدست XR سامسونگ گواهی دریافت می کند

یکی از افشاگری‌هایی که در هفته گذشته انجام شد، نشان داد که سامسونگ معرفی این هدست را حدود 3 تا 6 ماه برای طراحی به تعویق انداخته است. این موضوع احتمال بالایی دارد زیرا اپل هم قبل از رونمایی کامل دستگاه، تاریخ رونمایی آن را بارها به تعویق انداخت تا روی مشخصات این هدست بهتر کار کند. اما ممکن است سامسونگ وجود این هدست را در مراسم آنپکد بعدی تایید کند و تیزر‌هایی را از آن نشان بدهد.

در این صورت، سامسونگ هم مجبور می‌شود تا مثل اپل پس از رونمایی هدست، تاریخ عرضه آن به بازار را چند ماه بعد اعلام کند. در مورد مشخصات این هدست هنوز اطلاعات چندانی به بیرون درز نکرده اما برخی شایعات اعلام کردند که سامسونگ قرار است برای ساخت آن با کوالکام و گوگل همکاری کند.

اخبار مرتبط: عرضه عینک هوشمند XR سامسونگ به‌تعویق افتاد