همانطور که می‌دانید، گوشی گلکسی زد فولد 6 به تازگی عرضه شده و ضخامت آن در مقایسه با رقبای چینی‌اش، حرف خاصی برای گفتن ندارد. همین موضوع باعث شده که کاهش ضخامت تاشوهای نسل جدید سامسونگ تبدیل به هدفی بزرگ برای این شرکت شود.

به گزارش KED Global، رئیس بخش موبایل سامسونگ از مهندسان گلکسی زد فولد و زد فلیپ خواسته است که ضخامت تاشوهای نسل جدید سامسونگ را کاهش دهند. در واقع، این شرکت می‌خواهد گوشی تاشویی بسازد که از نظر ضخامت، هیچ فرقی با گوشی‌های ساده، برای مثال سری اس این کمپانی نداشته باشند.

جدیدترین سری گوشی‌های عادی پرچم‌دار این شرکت، از ضخامت مناسبی برخوردار هستند. گلکسی اس 24 اولترا حدود 8.4 میلی‌متر، گلکسی اس 24 عادی حدود 7.6 میلی‌متر و گلکسی اس 24 پلاس نیز ضخامتی برابر با 7.7 میلی‌متر دارد. بدین ترتیب، اگر شرکت سامسونگ در راستای هدف جدیدش موفق شود، گلکسی زد فولد 7 و زد فلیپ 7 باید ضخامتی حدود 8.4 میلی‌متر داشته باشند!

 ضخامت نسل جدید گوشی‌

این گزارش ادعا می‌کند که شرکت سامسونگ تا پایان سال جاری، قصد عرضه گوشی به نام گلکسی زد فولد 6 اسلیم را نیز دارد. این دستگاه نیز ضخامتی برابر با 10 میلی‌متر داشته و از صفحه نمایشی 8 اینچی استفاده می‌کند. اگر این گزارش صحیح از آب در بیاید، مدل جدید سری فولد سامسونگ خود را به رقبای چینی‌اش رسانده و ضخامتی هم اندازه آنان دارد. اگر این گوشی با این ابعاد عرضه شود، می‌توان نسبت به آینده این شرکت و کاهش ضخامت تاشوهای نسل جدید سامسونگ امیدوار بود.

هفته گذشته، گلکسی زد فولد 6 در مراسم گلکسی آنپکد در شهر پاریس معرفی و به بازار عرضه شد. ضخامت این گوشی برابر با 12.1 میلی‌متر است. جالب است بدانید اولین نسخه از سری گلکسی زد فولد که به دست سامسونگ خلق شد، 17.1 میلی‌متر ضخامت داشت! بعد از ساخت این گوشی، سامسونگ تمرکز خود را بر روی خلق گوشی‌های تاشویی با ضخامت و وزن کمتر و در نهایت مقاومت بیشتر گذاشته است. در همین راستا، گلکسی زد فولد 3 عرضه شد که اولین گوشی تاشوی جهان با گواهی IPX8 بود. حال گوشی‌های گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 نیز اولین گوشی‌های تاشو هستند که موفق به دریافت گواهی IP48 شده‌اند.

امیدواریم در آینده علاوه بر کاهش ضخامت تاشوهای نسل جدید سامسونگ، این غول کره‌ای بتواند محافظت کامل در برابر آب و گرد و غبار را به این دستگاه‌ها بیاورد تا خیال کاربر را از این لحاظ برای همیشه راحت سازد. یکی دیگر از نگرانی‌ها نیز در مورد صفحه نمایش این دستگاه‌هاست که گفته می‌شود در قسمت لولا، پس از استفاده طولانی مدت، شکستگی‌هایی پدید می‌آید. انتظار می‌رود در نسل‌های بعد، این ایرادها کم کم مرتفع شوند.