عینک واقعیت مجازی جدید سامسونگ با تراشه قدرتمند اسنپدراگون XR2+ نسل 2، دنیای واقعیت افزوده را متحول می‌کند.

براساس اطلاعات به‌دست آمده، نمونه اولیه عینک واقعیت افزوده سامسونگ با تراشه اگزینوس 2200 مورد آزمایش قرار گرفته است. بااین‌حال، استفاده از این تراشه در محصول نهایی قطعی نیست. آخرین نتایج بنچمارک‌ها نشان می‌دهد که شرکت سامسونگ قصد دارد از تراشه اسنپدراگون XR2+ نسل 2 در عینک واقعیت افزوده‌ جدیدش بهره ببرد.

تراشه اسنپدراگون XR2+ نسل 2 که قرار است در عینک واقعیت ترکیبی سامسونگ مورد استفاده قرار گیرد، اگرچه از یک خوشه پردازنده 6 هسته‌ای بهره می‌برد، اما عملکردی پایین‌تر از تراشه M2 اپل دارد. این امر نشان می‌دهد که از نظر قدرت پردازشی، عینک واقعیت افزوده سامسونگ در مقایسه با نزدیک‌ترین رقیبش در جایگاه پایین‌تری قرار خواهد گرفت.

بااین‌حال، تصمیم سامسونگ برای استفاده از این تراشه با توجه به نبود تراشه جایگزین مناسب قابل‌توجیه است. سامسونگ تاکنون تراشه‌ای را که به‌طور اختصاصی برای دستگاه‌های واقعیت ترکیبی طراحی شده باشد، تولید انبوه نکرده است. گرچه نتایج بنچمارک Geekbench 6 نشان می‌دهد که عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای این تراشه چندان چشمگیر نیست، اما پشتیبانی از فناوری‌های متنوعی که تجربه واقعیت ترکیبی را بهبود می‌بخشند، از جمله دلایل انتخاب این تراشه توسط سامسونگ محسوب می‌شود. عینک واقعیت افزوده سامسونگ با شماره مدل SM-I130 در بنچمارک مذکور موفق به کسب امتیازات 1076 و 2078 شده است.

تراشه ی اسنپدراگون XR2+ نسل 2

براساس نتایج آزمون‌های عملکرد، دستگاه مورد آزمایش به 16 گیگابایت حافظه رم مجهز شده است. باتوجه به نیاز بالای محتوای واقعیت افزوده به منابع حافظه، تجهیز دستگاه‌های پوشیدنی به مقدار کافی حافظه رم به منظور ارائه تجربه‌ای روان و بدون وقفه، امری ضروری تلقی می‌شود. تراشه اسنپدراگون XR2+ نسل دوم که حاصل همکاری مشترک شرکت‌های گوگل و سامسونگ است، قادر به پشتیبانی از رزولوشن تصویر 4.3K در هر نمایشگر با نرخ تازه‌سازی 90 فریم‌برثانیه بوده و پردازنده گرافیکی آدرنو 740، همراه با این تراشه، می‌تواند ویدیوهای 8K 60FPS را رمزگشایی کند و محتوای 8K 30FPS یا 4K 60FPS را رمزگذاری کند.

تراشه اسنپدراگون XR2+ نسل دوم به گونه‌ای طراحی شده است که قادر به مدیریت همزمان بیش از 12 دوربین برای ارائه تصاویر زنده با کمترین تأخیر ممکن باشد. شرکت کوالکام ادعا می‌کند که این تراشه قادر است تصاویر زنده را با تأخیر تنها 12 میلی‌ثانیه پردازش کند. علاوه‌براین، ادغام فناوری‌های پیشرفته وای‌فای 7 و بلوتوث 5.3 در این تراشه، تأخیر را بیشتر کاهش می‌دهذ. بااین‌حال، تاکنون شرکت سامسونگ اقدام به معرفی تراشه‌ای با قابلیت‌های مشابه برای استفاده در اولین نسل از عینک‌های واقعیت افزوده‌اش نکرده است. باتوجه به بازار واقعیت افزوده، پیش‌بینی می‌شود که چندین سال طول بکشد تا این شرکت تصمیم به توسعه تراشه‌ای اختصاصی برای محصولاتش بگیرد.