طبق خبرهای جدید، سامسونگ در تصمیمی قاطع، پشتیبانی از ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل تایزن را از سال آینده به طور کامل متوقف خواهد کرد.

مدتی‌پیش، سامسونگ از سیستم‌عامل اختصاصی تایزن در ساعت‌های هوشمند خود استفاده می‌کرد. اما این شرکت با معرفی سری گلکسی واچ ۴، پشتیبانی از تایزن را کنار گذاشت و به سیستم‌عامل Wear OS گوگل روی آورد.

اگر پیش از این، تردیدی در مورد پایان راه تایزن در ساعت‌های هوشمند سامسونگ وجود داشت، تصمیم جدید این شرکت آن را به طورکامل برطرف‌می‌کند. سامسونگ اعلام کرده است که از سال آینده‌ میلادی ۲۰۲۵، پشتیبانی از ساعت‌های هوشمند تایزن را متوقف خواهد کرد. این به معنای قطع دسترسی به فروشگاه Galaxy Store برای این ساعت‌ها خواهد بود.

بنابراین، با اطمینان می‌توان گفت که دوران سیستم‌عامل تایزن در ساعت‌های هوشمند سامسونگ به پایان رسیده است و این شرکت به طور کامل روی Wear OS گوگل به‌عنوان پلتفرم اصلی خود در این حوزه تمرکز خواهد کرد.

Wear OS که قبلا با نام Android Wear شناخته می‌شد، سیستم‌عامل اختصاصی گوگل برای ساعت‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های پوشیدنی است.

برنامه‌ خاتمه‌ پشتیبانی به صورت مرحله‌ای اجرا خواهد شد. از تاریخ ۹ مهرماه ۱۴۰۳، فروشگاه Galaxy Store عرضه‌ محتوای پولی نظیر برنامه‌ها و واچ‌فیس‌های ساعت‌های تایزن را متوقف خواهد کرد. این روند در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود و پس از آن، امکان دانلود هرگونه محتوای جدید از طریق فروشگاه Galaxy Store بر روی این ساعت‌ها وجود نخواهد داشت.

با این‌حال، انتظار می‌رود خدمات اصلی مرتبط با ساعت‌های هوشمند تایزن، به استثنای موارد ذکر شده در خصوص فروشگاه Galaxy Store، همچنان دردسترس باقی بمانند. سامسونگ هنوز تاریخ دقیق خاتمه‌ کامل این خدمات را اعلام نکرده است.

ساعت‌های-هوشمند-تایزن

این تصمیم، نشان‌دهنده‌ تمرکز رو به افزایش سامسونگ بر Wear OS به عنوان سیستم‌عامل پیشرو در ساعت‌های هوشمند آینده‌ خود است. Wear OS از اکوسیستم گسترده‌تری برخوردار بوده و سازگاری بیشتری را با دیگر دستگاه‌های اندرویدی ارائه می‌دهد.

با توجه به نزدیک شدن به مهلت‌های مقرر، دارندگان ساعت‌های هوشمند تایزن سامسونگ می‌بایست ضمن تهیه‌ پشتیبان از اطلاعات خود، از آخرین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری پیش از اتمام مهلت پشتیبانی بهره‌مند شوند.

خروج تدریجی تایزن از صحنه‌ رقابت، فصل جدیدی را در استراتژی سامسونگ برای بازار پوشیدنی‌های هوشمند رقم خواهد زد. موفقیت این استراتژی جدید در گرو عملکرد سامسونگ در زمینه‌ ارتقاء قابلیت‌ها و تجربه‌ کاربری Wear OS در ساعت‌های هوشمند آتی این شرکت است.

بر اساس برنامه‌ اعلام‌شده‌ سامسونگ، از تاریخ شهریورماه ۱۴۰۴ ، امکان دانلود مجدد محتوای خریداری‌شده‌ی پیشین از طریق بخش «برنامه‌های من» در فروشگاه Galaxy Store برای ساعت‌های هوشمند مجهز به تایزن وجود نخواهد داشت. این امر به معنای عدم دسترسی کامل کاربران این ساعت‌ها به هرگونه محتوای رایگان یا پولی در فروشگاه Galaxy Store است.

لازم به ذکر است که این برنامه‌ خاتمه‌ پشتیبانی برای تمامی دستگاه‌های پوشیدنی مجهز به تایزن، از جمله برندهای Samsung Gear و Galaxy Watch، قابل‌اجرا است. با این‌حال، ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۴ و مدل‌های جدیدتر که از سیستم‌عامل Wear OS گوگل استفاده می‌کنند، تحت تأثیر این برنامه قرار نخواهند گرفت.

جهت اطمینان از دسترسی مداوم به محتوا بر روی ساعت هوشمند تایزن خود، لطفاً پیش از تاریخ‌های تعیین‌شده نسبت به دانلود هرگونه محتوای جدید یا دانلود مجدد موارد خریداری‌شده‌ قبلی خود اقدام کنید. تمامی محتواهایی که دانلود کرده‌اید تا زمانی که به صورت دستی آن‌ها را حذف نکنید، روی ساعت قابل دسترسی خواهند بود.

تصمیم سامسونگ برای پایان دادن به پشتیبانی از ساعت‌های تایزن قابل درک است. این شرکت درحال‌حاضر طیف وسیعی از پوشیدنی‌های پیشرفته را ارائه می‌دهد که از مجموعه کامل برنامه‌های Wear OS پشتیبانی می‌کنند.

اخبار مرتبط: